Full version: bilder är svårt
Ciczi
Vill lägga in en bild från mitt album på odla

Men när jag kopierar adressen från mitt album och lägger den på bildtaggen så skriker servern åt mig att Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet
Vad menas med det?

hur tusan gör ni andra för att få in en bild i inläggen??

hjälp!

Ciczi
KURT
Du moste först klicka på bilden i ditt album så att det adressen till själva bilden du pekar till och sedan kopiera den. D v s adressen skall sluta på .jpg eller .gif som ALLA biladresser slutar på.
Ciczi
då provar jag igen med att knixa in en bild i mitt inlägg...

ciczi
Ciczi
haha!

det fungerade!

Tack Felix Matte! Vad skulle vi göra utan dig? tongue.gif

Ciczi
Maria R
nu ska jag återigen försöka...

Maria R
ok, en bild från webben funkar att läggas in som bild direkt i meddelandet, men inte en bild från mitt album. Någon som vet vad det beror på??

Hälsningar Maria R
kerstin z5-6
Du måste kanske sudda bort det som står ..http // först -när du lägger in från album -finns det redan med i kopieringen smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Maria R @ 12-10-2004, 20:49)
ok, en bild från webben funkar att läggas in som bild direkt i meddelandet, men inte en bild från mitt album. Någon som vet vad det beror på??

Hälsningar Maria R

Du har inte aktiverat ditt album!
Gå in på Redigera profilinformation
och där måste du skriva in Användarnamn i ditt fotoalbum
först då kan vi se ditt album och du kan länka från det.
Lycka till!
Chilinuttz
Ok, vill åxå testa lägga in en bild. (Test 2)

pejori
måste också testa[IMG]www.odla.nu/album/data/pejori/full_1948_p18576.jpg
pejori
pejori

kan jag?
Maria R
Hm. nu har jag skrivit in mitt användarnamn för fotoalbumet. Men det lustiga var att jag lyckades länka bilder i ett inlägg i förrgår! (efter allt tidigare trassel när jag bla var här och försökte, när det inte gick.)

Tack för hjälpen alla!

Hälsningar Maria R
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon