netaave
Det här fick jag på min mail idag!

Livet borde levas baklänges!

Det mest orättvisa med livet är att det slutar med döden! Det borde vara precis tvärtom.

Man borde dö först, så var det avklarat.

Sen bor man på ett ålderdomshem.

Man blir utsparkad därifrån för att man är för frisk, hämtar ut
pensionen och när
man börjar arbeta får man en guldklocka första dagen.

Man jobbar i 40 år tills man är ung nog att njuta av ungdomens
sorglösa behag.

Dricker sprit och partajar och så är det tid för högskolan.

Så småningom har man kommit ända till småskolan. Att bli en liten
unge och leka utan att behöva ta ansvar.
Sedan blir man baby och tillbringar de sista nio månaderna i spa med
lyx som centralvärme och matleverans.

Sen slutar det hela med en orgasm!

biggrin.gif
lotta_
Jag föredrar ändå att leva livet "rätt väg". Det är så skönt med all erfarenhet man samlat på sig. Erfarenheten gör ju att man blir säkrare på sig själv och vad man vill, mycket säkrare än i ungdomen. Det tycker jag är härligt! Att man sedan ska hamna på ålderdomshemmet i väntan på döden ska man bara inte tänka på, bättre att leva i nuet. Förresten så är det väl skottpengar på pensionärer när det är dags för mig att gå i pension, ingen har råd att betala. biggrin.gif biggrin.gif

"Lev idag, i morgon kan det vara för sent".
Annelie
Ja varför inte en omvänd ordning! Jag har ett uttryck som jag tycker mycket om.. när vi ändå pratar om att åldras - eller pånyttfödas smile.gif

Varför mognar allt i otakt? När utsidan är övermogen är insidan redo.. unsure.gif
Sollan
CITAT (Annelie @ 24-09-2004, 08:48)
Varför mognar allt i otakt? När utsidan är övermogen är insidan redo.. unsure.gif

Oh, så rätt... smile.gif
/sollan
carol
neetave biggrin.gif laugh.gif wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon