Full version: Skydda hck i vinter?
silverlk
Hej!

Jag satte en hck med bondsyrn i vras och den verkar trivas bra dr den str. Djur, frmodligen hare, har tit av bladen hr och dr, hcken verkar inte ha brytt sig s mycket om det utan satt nya bladknoppar dr istllet. Nu undrar jag om jag mste skydda hcken mot "harangrepp" i vinter, kan ju stta hnsnt runt, men det r ju en ganska lng hck... andra sidan vill jag ju inte ha den frstrd av dessa gnagmaskiner mad.gif

Ngra tips???
KURT
"Normalt" sett tillhr syren de vxter som anses skra fr betskador av rdjur och hare (kaningare unppmanas undvika att mata med syren). Men om det ocks gller barkgnag vet jag inte. Men jag har inte sett ngon som skyddar sin hck. Kommer det dessutom mycket sn s mste det vara ett hgt skydd! Just barkgnag kan ofta orsakas av sorkar ocks, de gr under snn, och de tar sig nog igenom hnsnt!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon