Full version: För kallt
Tangerine
Är sugen på att beställa lite från privatannonserna här på odla. Men, nu undrar jag om det är dumt att få inomhusväxter skickade till sig när det är så pass kallt som det är, eller om dom fortfarande klarar vädret. Det jag funderar på är hoyor, begonior och pussmun.
Fenja
Det fungerar att skicka växter ända till det är frost om de är väl paketerade.
MEN... jag tycker att en del som annonserar tar rent HUTLÖSA priser!! Det har också återkommande annonser, så att anta något annat än att det handlar om att tjäna pengar är uteslutet. Bättre då att gå till en blomsteraffär och köpa plantor för samma pris (och du slipper betala porto och emballage) och dessutom ha garanti på dem!! Du kan återkomma till en butik med klagomål och få ersättningsplanta eller pengarna tillbaka.
Jag tycker att det förtar glädjen med blomsterbytandet amatörer emellan när somliga är så näriga att de ska kommersalisera allt. Skittrist helt enkelt! Jag byter inte med sådana som jag vet kommer att sälja "mina" plantor året efter för sanslösa belopp.
Jag har hittat flera "blomvänner" här som jag byter mycket med och det är väl det som är meningen och glädjen med allt ihop? I år började jag samla på namnade pelargoner och jag har nu runt 150 sorter som jag bytt till mig!! wub.gif (TACK till alla berörda!!)
Du kan få byta lite hoyaskott med mig om du vill, så slipper du betala? PM:a mig i så fall.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon