Full version: Prunkande Ampel
Kaja Lund
Jag har en ganska stor ampel vid ingången till huset och jag vill att det bara ska välla vackra blommor ur den. Någon som har haft någon ovanligt lycklig blomkombination som sett prunkande ut?
Fialotta
Eftersom mina råddjur tar krasse i rabatt,
så provade jag att så krasse i hängkrukor...
blev jätteprunkande...så det gör jag om i år rolleyes.gif
Eva i Skåne
Jag har beställt knölar till hängbegonior i år. Jag har aldrig drivit upp själv förut, men de sam köper brukar vara jättestora.
Kajsa
Vackra amplar!
Har haft hängpelargoner, "Crocketta" vackra blad med nervmosaik, en annan sort var "L Elegante" också med häftiga blad. Brukar gräva upp från trädgården Penningblad gula små blommor, den har jag i många krukor och amplar, den väller ut och blir vacker med hängpelargoner eller Fuchsior.
Fuchsiorna är bra för dom är vackrast på sensommaren.
KAJSA rolleyes.gif
blomböna
Varför inte prova att blanda olika blommor som t.ex millionsbells,hänglobelia,diascia,hängpetunia,minipetunia
Eva St
Och varför inte min favorit Femtunga som fullkomligt väller ut sina blå blommor som en kaskad och blommar hela sommaren.
Eva St
e_sedell
jag köpte en färdig ampel, det var 3 plantor vita hängbegonior i den. -Jätte fint! Kolla om det finns några knölar på mässan om du ska dit, holländarna brukar ha det. Jag ska nog driva fram min egen i år...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon