Caprice
25-09-2004, 15:27
Giftiga ormar på rymmen efter bilkrock
En bilkrock vid E 22 vid Misterhult norr om Oskarshamn på lördagsmorgonen fick till följd att en mängd ormar, en del av dem giftiga, kunde ta sig ur en personbil vars förare var på väg till Stockholm för en reptilmässa.
--------------------------------------------------------------------------------
Mannens bil blev påkörd bakifrån och föraren av den andra bilen smet från platsen, rapporterar Sveriges Radio Kalmar.
I mannens bil, som blev kvar på olycksplatsen, fanns ett hundratal ormar som passade på att ringla sig ur bilen efter smällen. Mannen började själv att fånga in ormarna så gott det gick. Ormar blir slöa och lite stela när det är kallt.
Samtliga giftormar, bland dem den mycket giftiga egyptiska kobran, kunde fångas in. Även sju gröna trädpytonormar kom till rätta.
Av EXPRESSEN.SE/TT
Caprice
TeliaNet
25-09-2004, 16:25
de fryser snart ihjäl här i vårt klimat.
då ska man hålla sig borta från de trakterna till vintern.
Hannele
25-09-2004, 16:39
Synd om ormarna!
zaaritha
25-09-2004, 20:27
Håller med Hannele! Stackars ormar---men de blev infångade--tack o lov!
ja tur att han fick tag på dom innan dom stackarna frösihjäl
Anita S
25-09-2004, 22:17
Jag vet inte vad jag tycker.......... om ormarna, och den som körde.......... Den som körde borde ha "burat" in ormarna så att de även vid en krock inte kommer lös........ Ormarna, de stackarna som är utsatta för männsklihetens behov av...tillfredställelse och äganderätt...SUCK.
zaaritha
25-09-2004, 22:20
Jag tycker att det är hemskt o onaturligt att ormar, ödlor, möss, o fåglar, m.fl. hålls instängda i terrarier o i burar!
De får inte leva ett naturligt liv!
Anita S
26-09-2004, 00:05
Håller med.
Jag vet en kille som skulle flytta sin Kobra och den smet, han fick hålla den fast med en kvast på backen tills en vän hjälpte honom.
Han sa: Att OM den bitit honom så kunde han kanske ha fått i sig motgift, men nervsystemet blir förstört i kroppen ändå...
Giftet gör fruktansvärda saker i människans kropp...
(usch och fy...)
Hannele
27-09-2004, 08:25
CITAT (zaaritha @ 25-09-2004, 23:20)
Jag tycker att det är hemskt o onaturligt att ormar, ödlor, möss, o fåglar, m.fl. hålls instängda i terrarier o i burar!
De får inte leva ett naturligt liv!
Tja, 'naturligt' liv innebär massa fiender som dödar och äter upp dem.
Slit och möda för att få mat och dricka...
Släpp loss alla innekatter och låt dem leva 'naturlgt'!?
Gossen Ruda
27-09-2004, 08:51
Tack, det räcker med att fnoskiga djurrättsaktivister släpper ut minkar. Inga mer felplacerade rovdjur i naturen. Släpp möjligen ut minkarna i Nordamerika och katterna i Afrika där dom hör hemma.
Hannele
27-09-2004, 16:11
CITAT (Gossen Ruda @ 27-09-2004, 09:51)
Tack, det räcker med att fnoskiga djurrättsaktivister
Vad tror du att jag skrev??
Jag tycker att ormar, ödlor, möss har det gôtt i sina burar;
gott om mat och dryck - och inga fiender.
Gossen Ruda
28-09-2004, 08:02
Jag syftade på din sista mening fast jag är lite osäker på vad du menade men den. Hoppas du vet det själv.
Huruvida burdjur är nöjda med sin tillvaro kan diskuteras. Något säkert svar går nog inte att få. Frågan är om ett liv med god mat och utan fiender kan uppväga ett begränsat livsutrymme? Noterar dock att så fort ett burdjur får chansen rymmer det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.