Sollan
Har köpt massor av olika narcisser och undrar om de kan planteras i en brant slänt? Eller kan man bygga upp bäddar i en slänt under en massa tallar och plantera dem där? Det är ren tallbacke där nu och inget som växer.
Fick även frön/fjäll ? av tulipa tarda på växtbytardagen. Är det någon som vet något om hur man gör? Hade tänkt stoppa ner dem i krukor som åker ner någonstans (osäkert var). Jag tycker att de är så fina och jag vill att vartenda ett ska blomma, helst nästa år....! wub.gif
/sollan
Åsa, mälardalen zon 2
Om det var frön till tulipa tarda så tror jag att de behöver kallstratifiering + troligtvis är de ljusgroende mina får sprida sig själva med frön i rabatten och då hamnar ju fröna på ytan av jorden. Till nästa år blir det dock inga blommor det tar flera år att få en blommande lökväxt från frö.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon