Full version: Plantera i korgar
Vitsippan
Har fått en massa korgar som jag önskar plantera fina höstkreationer i men vet inte riktigt vilka växter jag skall välja. Penningblad och taklök övervintrar väl och är fin till vårsmyckningen också? Finns det fler sådana växter?
Annki
Korallbär, höstglöd (kalanchoe), murgröna, minicyklamen, veronica, mossor.... det finns massor att välja emellan. Men hållbarheten hos växterna är ju lite olika. Välj växter med samma krav på ljus och bevattning.
Vitsippan
Om jag sätter hosta eller andra rabattväxter i korgar måste jag då linda mattor och bubbelplast runt på vintern eller de klarar sig?
Kan jag ha kryddväxter citron- timjan och - melis, oregano och växter som kungsmynta och lammöron i korgar utan att övervintra? Eller jag bör sätta in allt i logen där det är 10 grader?
Fenja
Vitsippan! Om alla ställde sina frågor på flera ställen på forumet skulle det dels bli fullt väldigt fort och dels bli fruktansvärt tråkigt att läsa i längden... Så himla bråttom har du väl ändå inte?!!!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon