Marie Ö
Hej! Hur förvarar jag min Klematis och Kaprifol på bästa sätt under vintern.Bägge är planterade nu i somras i krukor.Ska de klippas ner eller ska jag låta dem vara som de är nu? När ska de börja skyddas mot frost? Glad om jag får hjälp med detta! Marie biggrin.gif
Fenja
Det är alltid bra att veta vilken växtzon du finns i när man ska svara på frågorna!!?!!
Mvh
Fenja
Marie Ö
Det har du nog alldeles rätt i!!!Jag bor utanför Stockholm. rolleyes.gif
kristerh
Bor oxså i stockholmstrakten och har klematis i kruka, jag gör inget annat än ser till att de inte torkar på vintern, (fast jag har stora krukor), ev kan du skugga dem med skuggväv. Klippning kan du vänta med till våren, de som blommar på årsskotten kan du klippa ner helt, de som blommar på på fjolårsveden bör du inte klippa, annat än för att gallra eller föryngringsbeskära.
krister
kryddan
..och jag snor om lite mattor och ser till att de inte blir för blöta (för mig är det ett större problem än torka eftersom jag inte har tak på balkongen)
Marie Ö
biggrin.gif Tack Krister för dina råd,nu vet jag lite mer om hur jag ska göra!
Marie
Marie Ö
Tack Kryddan för ditt råd! Det ska nog gå bra det har med övervintring!
Marie biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon