Full version: Signaturbild
evelina
Nu är sommar och sol över och soffan och god bok och
choklad som väntar och naturligtvis trädgårdsböcker, fröer och drömmar till
nästa vår, därav ändrad signaturbild.

Hösten är härlig smile.gif
*Felix matte*
laugh.gif biggrin.gif wub.gif Jag har haft pralinpåsen på bordet inom "nåhåll" hela kvällen laugh.gif laugh.gif wub.gif
Men... jag gillar inte hösten så värst... håller på att vänja mig vid mörkret huh.gif
Kattgräs
Det är alltid lite mörkt så här års, skönt att inte vara ensam om att ogilla det. Jag gör allt för att försöka tänka positivt:
"Snart är det december och då lyser det så fint i alla fönster. Och snön! Härlig, vit snö!"
och så inser jag att mina egna fönster behöver putsas, julgardiner inskaffas, lampor i ljusstakar bytas, sparade semesterdagar behöver tas ut, det är november mellan oktober och december, snö brukar betyda slask eller minusgrader... blink.gif

Brrrr. Vilken tur att det finns choklad. wub.gif
Och Internet! biggrin.gif
Vitsippan
Det sämsta med choklad är att man inte håller vikten så stabil ju. Inte är det så roligt att ta de dagliga joggingrunderna i halvmeter djup snö heller. Ucsh jag kom att tänka på snö, vad hemskt. Hade den bara fått ligga hade jag inte sagt något, men en skånsk vinter består av snöblandat regn och slask som sen fryser till is och man bara går och är rädd för att ramla. Nederkanten av byxorna är aldrig torr.

Som ni säger, tur det finns choklad... och annat godis. Varm choklad med grädde, filt och en bra bok i soffhörnan...
Pilken
Jag säger bara en sak.
Snart är den här ohmy.gif Den stora höst och vinterdeprissionen sad.gif
*Felix matte*
CITAT (Pilken @ 29-09-2004, 20:29)
Jag säger bara en sak.

Varför tror du det????
Pilken
Jo jag brukar alltid bli lite deprimerad när man ser alla löv som faller och allt vissnar därute.
Det är tur att julgrupper snart kommer så att man har någon blomma att titta på.
*Felix matte*
CITAT (Pilken @ 29-09-2004, 20:43)
Jo jag brukar alltid bli lite deprimerad när man ser alla löv som faller och allt vissnar därute.
Det är tur att julgrupper snart kommer så att man har någon blomma att titta på.

Mina björkars löv finns inte längre.. men inte deppar jag för det tongue.gif
Löven ger ju näring till jorden och den gör att nästa vår kommer nya löv i björkarna och de i sin tur fäller till hösten igen och ger näring till nästa års............ wub.gif
Tror banne mig att tack vare denna sajt så har jag börjat gilla hösten.
laugh.gif biggrin.gif Idag har jag lärt mig hur man tar närbilder med min nya kamera... det här rönnlövet tycker jag är vackert.
Ciczi
Japp hösten är trevlig tycker jag med. Gillar när träden byter färg och det prasslar så härligt när man går genom torra lövhögar. wub.gif
Sedan brukar jag tänka som så att för att vara stark och glad måste man vara svag och ledsen ibland. Precis som att växterna behöver vila för att skänka oss grönska och blommor.

Ciczi
renate
Hösten är fin med alla sprakande färger,det är härligt att går i skogen nu.Sedan tar vi en välbehövlig paus ifrån trädgården,för att börja om på våren,jag tycker om växlande årstider.Snart ställer jag under trädgårsredskap,nja inte riktigt än har besällt två buskar och en Ros.I det fina vädret går det bra att jobbar i trädgården.I dag blev det inget med det,var och åt lunch med mina förre detta arbetskamrater,sedan åkte en kompis och jag till Ullared och shoppade.
fruberglund
CITAT (Pilken @ 29-09-2004, 20:29)
Jag säger bara en sak.

Ingen höstdepression här i år inte...vi åker till Australien 3½ vecka i nov så för en gångs skull längtar jag till vintern (fast för oss blir det ju sommar smile.gif )

I övrigt tycker jag hösten är mycket roligare nu när man har trädgård. Man får plantera lökar och ha närhet till alla underbara höstfärger som finns.

Vintern är MYCKET mysigare när man bor på landet där snön får vara i stort sett orörd runt huset och tomten/omgivningen. Ingen svart snö och snöslask vart man än går som i stan.

En kopp varm choklad, en filt och en bra film medan snön faller ner utanför fönstret...rätt mysigt om man slipper gå ut och åka till jobbet som man ju faktiskt måste rätt ofta smile.gif
Eva i Skåne
Hösten kan vara otroligt vacker, som t ex Agnetas löv, och luften kan vara friskt kylig. Sen har vi då den mindre trevliga varianten med regn och rusk, men det är då man ska mysa inne, en kopp te, levande ljus, en bok och kanske en filt i soffhörnet.
Tyvärr kan depressionerna också klamra sig fast hos många av oss sad.gif .

Jag hämtar ett upplyftande citat från citatlänken:

NÄR HÖSTEN KOMMER ÄR VI I ALLA FALL HALVVÄGS TILL VÅREN.

rolleyes.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon