Full version: Djurplågeri...?
Caprice
Visst är det väl groteskt... Stackars katt...!!

Sam – en hälso- kattastrof...
Storbritanniens fetaste katt väger 15 kilo
Här är Sam, 7 – Storbritanniens fetaste katt. Han väger nästan 15 kilo och älskar godis, chips och bakelser. Men Sams ägare insåg att han höll på att göda Sam till döds och lämnade honom till ett katthem. Där ser Geoff Marshall (bilden) till att Sam håller en strikt diet.

Caprice
amaira
Stackars katt...
lotta_
Fy vad hemskt, hur kan man bara göda en katt på det där sättet...
stina
Ja - ibland undrar man om det inte skulle behövas körkort för att ha husdjur - och ibland barn. Tycker det är lika hemskt med den kraftigt ökande barnfetman och att det blir vanligare och vanligare att barn får t ex åldersdiabetes av sin fetma.

Vi äter ihjäl oss.....

/Stina
Vitsippan
CITAT (stina @ 29-09-2004, 09:09)
Ja - ibland undrar man om det inte skulle behövas körkort för att ha husdjur - och ibland barn. Tycker det är lika hemskt med den kraftigt ökande barnfetman och att det blir vanligare och vanligare att barn får t ex åldersdiabetes av sin fetma.

Vi äter ihjälp oss.....

/Stina

Helt otroligt var mänskligheten är på väg... Det är så att man skäms över att tillhöra det släktet som kan vara så onda. Och det här med barnfetma och osundhet över huvud taget kommer förmodligen bli vårt fall.
Hannele
Jag vet en svensk man, som lät katten bli fet, för den inte skulle orka riva i möblerna... wacko.gif
Vitsippan
Sanslöst. Det är ju som att låta hunden bli fet för att husse/matte inte orkar gå så långa runder. Eller som min vänninas granne. De har två hundar som står en en hundgård med hål in i garaget där de sover på en gammal madrass. Pissar och skiter där inne. När min väninna ska gå ut med dem för att hon tycker det är synd att de inte får mer motion måste hon bada dem först för de luktar as och lite till.
Vad ska man då med djuren till???? Är det för sällskapet när man inte ens låter dem vara där man själv är?
Tragiskt, mycket tragiskt!
Annica i Sörmland
Ahh!! Helt plötsligt är min kisse smaaaal!

Jag tycker oxå att det är fruktansvärt, och ja det är djurplågeri. Sen kan man fundera på varför kissekatten överhuvudtaget får godis, chips och bakelser. Det räknas väl knappast som lämplig kattmat?? wacko.gif Våra katter brukar vilja provsmaka sockerkaka eller muffins och kan då få en liten smula eller två, men det är inga mängder vi ger dem och definitivt inte varje gång!

Jag får inte heller det jag vill ha varje gång, så varför ska katterna få det!? tongue.gif tongue.gif
pejori
håller med. det kan väl inte ses som mat för en katt. sad.gif
mina katter får också smakprov av tex.kokt skinka, räkor, ost och annat som dom gillar. smile.gif
men att föda upp dom på detta skulle inte föresväva mej. sleep.gif
vet att det finns människor som säger "min katt äter inget annat" och det är klart, får dom välja så äter dom bara godiset.
tror att folk vill ha uppmärksamhet och skaffar det via djuren sad.gif
anncharlotte
Jag håller fullständigt med om att det inte klokt att låta en katt bli så fet innan man reagerar. Vissa katter är ju glada i godsaker och då gäller det ju verkligen att se upp.
Men nästan lika vansinnigt tyckte jag det var utav Aftonbladet att efterlysa bilder på Svenska feta katter, gav lite en känsla av att det var meriterande att kunna visa upp en liknande.
pejori
håller med dej anncharlotte.
skulle det vara en merit att plåga sin katt till döds? mad.gif mad.gif
Posse
CITAT (Annica i Sörmland @ 29-09-2004, 10:38)
Ahh!! Helt plötsligt är min kisse smaaaal!

Jag tycker oxå att det är fruktansvärt, och ja det är djurplågeri. Sen kan man fundera på varför kissekatten överhuvudtaget får godis, chips och bakelser. Det räknas väl knappast som lämplig kattmat?? wacko.gif

ohmy.gif Jaså, så kan "Feta Trisse" se ut i verkligheten...

Jag föreställer mig att katter som får mycket sött också riskerar tandvärk och -löshet. sad.gif
zaaritha
Man ska väl för fasen inte ge katter--eller hundar-- chips o dyl.?
Totalt vansinnigt!
Visst är det djurplågeri!
Men--en del människor förstår inte.
De TROR att de gör väl åt djuren!
Orchid
CITAT (anncharlotte @ 29-09-2004, 11:47)
Jag håller fullständigt med om att det inte klokt att låta en katt bli så fet innan man reagerar. Vissa katter är ju glada i godsaker och då gäller det ju verkligen att se upp.
Men nästan lika vansinnigt tyckte jag det var utav Aftonbladet att efterlysa bilder på Svenska feta katter, gav lite en känsla av att det var meriterande att kunna visa upp en liknande.

ja men sen så är ju Aftonbladet en vansinnig tidning smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon