sunshine
Hej!

Vart kan jag hitta dessa gummi/tätningsringar till alla glasburkar med lösa lock som jag har? De tidigare gröna ringarna är gamla och uttorkade. Men jag vill ju gärna kunda använda de fina burkarna, och nu ska jag sylta för första gången i mitt liv... tongue.gif

/Jennifer
Vitsippan
Jag råkade ut för samma sak i fjol och jag letade runt i en massa specialbutiker men jag hittade slutligen på ica på avdelningen där tillsatser till öl och tillbehören till hemmabryggeri av viner finns.
Lycka till med syltningen! Det är himla kul, tycker jag själv.
sunshine
Tack för det!

Jag har nu även hört på annat håll att det är i våra mataffärer vi hittar dem i. Ska ut och kika genast. Mina gröna tomater behöver tas omhand! biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Åhlen´s köpte jag våra.....
sunshine
Jag har hittat gummiringar nu med de är ju för små!!! sad.gif
Mina burkar hör väl kanske till de äldre modellerna, men har den storleken verkligen försvunnit??? De ska vara större och smalare.

/besviken just nu
netaave
CITAT (sunshine @ 30-09-2004, 22:59)
Jag har hittat gummiringar nu med de är ju för små!!! sad.gif
Mina burkar hör väl kanske till de äldre modellerna, men har den storleken verkligen försvunnit??? De ska vara större och smalare.

/besviken just nu

Det blir dom när du använt dom några ggr, doppa i hett vatten när dom ska på första gången så töjer de sig lättare.
sunshine
Visst funkar det. Men det såg helt omöjligt ut. laugh.gif

Tack Jennifer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon