Vi är lyckliga ägare till Sussan, som vi hämtade hos Djurskyddsföreningen för ca 2 år sedan efter att vår älskade Wilma hade blivit överkörd. Sussan mår bra och trivs, hon är underbar!
Vi har även gamla kattherren Rudolf och besöks dessutom dagligen av en annan gammal kattherre Sigge, som egentligen bor i grannskapet, men vill helst bo hos oss...
Nu är saken den att det har kommit en ung (ca 2 år) svartvit kattherre till som vill flytta in!! Han har varit här nästan hela sommaren, då hans tidigare ägare hade kastat ut honom (pga skilsmässa eller ngt) och vill inte veta av honom. Vi vet lite om vem det är, men trots att vi har ringt flera ggr om att katten finns här, så hör de aldrig av sig och tänker inte heller hämta honom...
Så Busen sitter här i våran trädgård och på uteplatsen och väntar på att något bra skulle hända. Han får mat och vård men p g a de tre katterna som redan bor inne, vågar han inter vara inne mer än korta stunder i taget när han äter, för våran kattgäng accepterar inte honom riktigt.
Så nu undrar jag vad jag ska göra med honom, det blir ju snart för kallt för honom att vara ute på nätterna. Djuskyddsföreningens katthem tar tyvärr f.n. inte emot fler, de har fullt.
Han är frisk och glänsande fin nu när han har fått mat och pälsvård, men är något skygg, då han hade tydligen länge levt nomadliv innan han hittade hit. Han går inte att få in i buren, vi har försökt!
Han litar på mig och vill gärna klappas av mig, är sällskapsjuk och pratsam. Men han är, vad jag kan se, okastrerad och beter sig så också....han är lite hägtig i sina ömhetsbetygelser, vill nafsas och busa vilt!! Alltså ingen katt man kan ha hos småbarn, men som en stall- eller lagårdskatt vore han ypperlig eller som en ensamkatt hos någon kattvan person! Han är inte dominerande utan går alltid undan för våra katter och vill inte bråka.
Vore trevligt om ni har förslag om hur jag ska göra med honom, situationen börjar bli ohållbar med kyla och regn....