hobnob
har för mig att det va fler än jag som undrade vad för chili som användes till det, tror jag hittat den här http://www.seedfest.co.uk/seeds/peppers/sw...weet/sweet.html och den heter "Golden Greek Pepperoncino Pepper", billigt och fröna kom på en vecka, har nyss planterat, få se va det blir
Ingrid på Västkusten
Vad det blir - det blir till å övervintra men går det bra så har Du nog finfina saker tidigt nästa år - investera gärna i en växtlampa. Bästa chiliplantorna är de övervintrade!

Det är många sorter som äf fefferoni men personligen misstänker jag att dte är en kombination - sorten och lagen!

Hälsar Ingrid
hobnob
jag har dem i en garderob med lysrör så jag hoppas det blir lite tidigare smile.gif

har letat efter en mild sort
hobnob
gjorde inlagd i höst, lät dem ligga med min hemmagjorda saltgurka i tre dygn, sen en vanlig ättikslag, blev skitgott (men lite för eldig sort)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon