att jag har blivit mamma. I tisdags kom vår lilla Ebba ut. 3840g och 52cm lång, nio dagar för tidigt.
Den absolut häftigaste upplevelse jag varit med om, går inte ens beskriva i ord. Kan fortfarande inte fatta att hon faktiskt är vår. Kan sitta och bara titta på henne hur länge som helst.
Så nu får nog min trädgård vänta till våren, för nu har jag inte ögon för något annat än vår lilla sötnos.
// Norpan
Grattis!
CarinaA
30-09-2004, 19:41
Visst är det en märklig berusande känsla så där i början! Man kan inte ta in det hela riktigt. Jag minns när jag fick mina pojkar... Där satt man med två bebisar i famnen, och bara inte kunde fatta det först. Den där allra första tiden är så underbar. Var rädd om den! Och ta många foton...
Jättegrattis från mig - skönt allt gått bra!
Carina
Grattis! Fint namn!
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
30-09-2004, 19:49
Grattis till fröplantan

Ta väl hand om er och njut av den korta tiden -snart är hon 17 år ... förstår inte hur min hunnit bli det .
Till en sådan guldklimp som din -duger bara rosen Perle d`Or -Guldpärlan

Nää, jag tror inte heller att det går att beskriva i ord! Måste upplevas =)
Ett STORT GRATTIS!
Grattis till lilla Ebba!!!!!!!
visst är dom fina de lilla liven,mitt senaste barnbarn Måns är 3 månader nu,
TeliaNet
30-09-2004, 19:55
grattis på dig och dottern!
stort grattis
fortsätt förundras över henne hela hennes liv för det är förunderligt att en liten kan ge så mycket
Grattis till den största lyckan i livet!
Så roligt, grattis till Ebba
*Felix matte*
30-09-2004, 20:39
Jättestort Grattis till lilla Ebba!

Nu har ni många härliga år framför er.
Jättestort grattis och lycka till med b
ebban!
Fialotta
30-09-2004, 20:49

Jätte Grattis till nya lilla babyn...så kul
Hannele
30-09-2004, 21:09
Grattis!
grattis till dyrgipen
Åhh Grattis från mig med!
Ciczi
Grattis! Det är en fantastisk känsla att ha fått en bebbe... man bär det med sej även när dom vuxit om en...
Blomstertanten
01-10-2004, 06:55
GRATTIS !
Grattis från mej också.

Kommer
precis ihåg hur det kändes - alltihop...
Japp!

Toppenhärligt sånt där.
Helen i Piteå Zon 5
01-10-2004, 07:28
Många GRATTISAR till lilla Ebba, passa på att njuta, tiden går fort. /Helen
Tack så hemskt mycket allihopa!
Som sagt, det finns verkligen inga ord, man måste uppleva det. Tänk att det fanns saker som man tyckte var viktiga innan, de har ingen betydelse alls nu. Mäktigt!
Vi gjorde gravtest i lördags så nu är det bara 8 månader kvar ca tills vår son får ett syskon. Grattis!
Och grattis från amaira
LenaTuring
01-10-2004, 18:27
GRATTIS!
Livet är ett under, människornas, djurens och växternas liv också. Vi har mycket att vara rädda om.
Har själv tre barn på väg mot vuxenlivet.
Ta vara på här och nu.
vickeva
01-10-2004, 18:31
Jättegrattis!!! Visst är det helt underbart, och lite skrämmande, men mest urhärligt!!
Och grattis till dig också HåkanH, så kul att få nummer två! Det är lika stor omställning som att få den första, plötsligt är man lika många barn som vuxna.. härligt!
Grattis..så alldeles underbaart....minns det som igår.....man känner sig som en urvriden disktras när man ser på dom små liven...(har hjälpt min äldsta att flytta hemifrån idag

)
Blir det en
EBBA GRÖN av din lilla tro...om hon ärver mors intresse för odling?
Lady Hamilton
02-10-2004, 17:22

JÄTTE GRATTIS även även från mig!
Hammis
( Varför kan inte JAG få till sånadära fina grattis bilder som ni andra, jag blir faktiskt avundsjuk! )
Ett försenat — men lika hjärtligt —
GRATTIS!! från mig också!!
Just på din lilla flickas födelsedag (28 september) är också min "lille" son född. Men han fyllde 25 år i tisdags.
Precis som din Ebba var han lite för tidigt född, men ett styvt kilo tyngre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.