Full version: Kryp i vindruvor.
renate
När jag hade tvättat mina nyinköpta vindruvor upptäckte den här krabaten.Är det en Snytbagge? Ingen speciellt bra bild,hade den under skrivbortslampan,den var snabbt som artan

Orchid
Fyyyyyy, vad äckligt!!! Jag antar att det inte blev något vindruvsätande =)
renate
CITAT (Orchid @ 30-09-2004, 21:12)

Joda,varför inte?Jag tog ja bort baggen och dödade den efter fotograferingen.Ej jej jej nu är jag väl en mördare på kuppen.Äckligt tyckte inte jag att den va,bara på fel plats.
tongue.gif rolleyes.gif
Gossen Ruda
Jo, det är en snytbagge. Vivlar kallas dom också. Vindruvsvivel låter väl tjusigt.
KURT
CITAT (Orchid @ 30-09-2004, 21:12)

En bra indikation på att vindruvorna inte är "alltför" mycket besprutade., alltså något positivt. Det vore ju värre om vi fick steril mat!
amaira
Ja, precis som Kurt skriver, så är det en garanti på att druvorna inte innehåller alltför många farliga gifter wub.gif .

Sen tycker jag också personligen, att vivlar är förskräckligt söta, och det var visst ett fint foto du hade, Renate! Särskilt det första.

Men tycker man det är otäckt med insekter, eller att ha dem i maten, så är det ju inte särkilt kul att finna dem där... ohmy.gif

/amaira.
Tesa
Äh..var glad att det var en sån där harmlös filur och inte en svarta änkan som nån handlare fått med i en låda druvor en gång....
zaaritha
Varför döda den?
Släng ut den i naturen, i stället!
Jag dödar INTE andra varelser, vem ger oss rätten till det?
Gossen Ruda
Lite hårt att döda den men eftersom den troligen inte har i vår natur att göra är det det bästa. Det räcker med människospridda djur nu.
Viveka
Apropå skadedjur på vindruvor; de värsta marodörerna jag har haft på mina hemodlade druvor är en kull med koltrastar. När de väl hade upptäckt druvorna var det omöjligt att hålla dem utanför växthuset. Det slutade med att jag blev tvungen att stänga vädringsfönstret, för alla druvor de hade hackat på möglade, och ibland kontaminerade de hela klasen.

Fast koltrastar gillar jag i alla fall, det var värre när jag upptäckte en liten mus sittande på en klase och snaskande i sig av druvorna. Av någon anledning tycker jag möss är äckliga fastän de är så söta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon