Full version: Tack
Inga från Närke
TACK alla som grattade mig när jag fyllde den 26 september.
Har tyvärr inte sett detta förän ikväll p.g.a att jag varit inlagt på USÖ sedan den 23 september och tills idag.
Var inlagd för en svår näsblödning som började förra söndagnatten och återkom varje natt och den 23/9 ville det inte sluta så det blev akut till USÖ vid 01,30-tiden. Blev inlagd och har varit där till idag och de hoppas jag skall slippa problem. Är sjukskriven i 2 veckor framåt och ska äta tabletter i 5 dgr till för att blodet skall kaugulera snabbare. Även järntabletter för mitt blodvärde är väldigt risigt. Hade normalt ca 160, sedan var det 109 före söndagkväll när jag fick den sista stora blödningen på USÖ så gick det ner till 72. Jag fick 2 stycken transfusioner och nu är det uppe i 98 men för dåligt.
Nu ska jag ta hand om mig och vila så mycket det går försöka att tänka på mig själv och inte jobba så mycket för de tror det berodde på stress, början till utbränning. Jag får hoppas det går vägen. Hade fått en fin present av min sambo när jag kom hem en sådan där säng man kan ställa i olika lägen eftersom jag inte skall ligga helt ner en tid framöver. Han har även tvättat, strukit och städat hela huset under den veckan jag varit borta, jag hoppas jag kan återgälla detta när min hälsa blir bättre.
Har även börjat ett nytt STORT projekt. Har inte rökt sedan söndagen den 26 sept. Just nu går jag på nikotinplåster skall i alla fall göra ett försök.
Tack en gång till för Grattishälsningarna. /Inga
pejori
stackars dej!!! ohmy.gif
hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka huh.gif huh.gif
krya på dejoch njut av din fina säng biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
lotta_
Det är viktigt att lyssna på kroppens signaler men det är lätt att "blunda och slå dövörat till". Krya på dig och ta det lugnare framöver.
*Felix matte*
Så glad jag blir när jag ser att du har slutat röka och att du har sååå omtänksam sambo wub.gif en sån har jag också biggrin.gif
Se nu till att bara ta det lugnt och sköta om dig själv... allt annat... det hinns sedan.
Jag fimpade efter 39 år (det var för 3 år sedan) och hade plåster i 10 dagar... de var till stor hjälp i starten.
Håller nu mina tummar och tår för dig och jag VET att du kommer att lyckas. biggrin.gif
Orchid
Hoppas verkligen du kryar på dig Inga! Du får se till att vila ordentligt och sköta om dig själv den här tiden som du är hemma. Sedan vill jag gratta dig till ditt nya projekt! LYCKA TILL, du kommer säkert klara det.
Betty
Krya på dig Inga! Utmattningssymptom är inget att leka med, ta kroppens varningssignaler på största allvar. Vila och koppla av, läs veckotidningar och käka praliner. biggrin.gif
Jag är alldeles säker på att du fixar det där projektet, kunde jag så kan vem som helst klara det. laugh.gif
amaira
Sköt om dig vännen. Grattis till din fina sambo och till beslutet att sluta röka.

Tiden går, det är nog snart tjugo år sedan jag slutade röka - men det är en BEFRIELSE på många många olika plan wub.gif .

/amaira
Berith
Håller med alla föregående talare! biggrin.gif wub.gif

Kämpa på med det ena men ta det lugnt med det andra! blink.gif wink.gif
renate
Jag anslutar mig till alla de andra.
Var rädd om dig. Kämpa på med att fimpa för gott,jag slutade för 7½ år sedan. rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon