Näcken
Hej
SKa sätta ett litet träd med biggarå. De hade Merton glory och Stor svart biggarå på planskolan, vilket är godast, tacksammast m.m.?

De kommer att vara ett sånt träd som blir högst 2-3 m.
Jan af Lisö
Jag har för mig att bägge av dessa sorter är rätt så gamla och det finns modernare och förhoppningsvis godare bigarråsorter, t.ex Van, Burlat, Stella, Buttners Rote och många flera. Av de som jag nämnde är Stella självfertil, vilket kan vara en fördel om det inte finns andra träd i närheten.

Sök gärna efter bigarrå eller några av de nämnda sorterna här på forum, så får du tips, ideer och synpunkter.
Ingrid på Västkusten
www.ebeplant.nu kan Du beställa ifårn via Din plantskola! Ta en modern trevlig sort istället....
Näcken
Som vilken då?
det blir nog annars Stella.
Ingrid på Västkusten
Stella ahr en del haft lite trassel med att träden tvärdött utan synlig orsak ( på ett annat trädgårdsförum). Jag ahr själv valt Linda men Burlat är trevlig, varför inte läsa ebeplants lista och låt Dig tjusas ;D
sedan kan Du ju få dem på GiselA grundstam om Du beställer därifrån.....
jost
När jag valde blev det inte de mörka eftersom fläckarna är svåra på barnens kläder....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon