Full version: Begonia
solan_2
Hej!
Är det nån som vet om det går att Ta sticklingar av Gubben o Gumman och ha den som inneväxt och om den i så fall kommer att blomma?
Mvh Solan wacko.gif
zaaritha
Är jag totalt väck i skallen, nu? Men--är inte det en lökväxt?
zaaritha
Det är väl ingen begonia--har jag fattat totalt fel?
solan_2
Hej Zaaritha!
Jag vet inte om det är en klölväxt ,ej heller om det är en Begonia det är bara vad jag tror unsure.gif
Jag köpte dom här i somras till balkonglådorna så det kan ju tänkas att det är knölar.
Skotten som jag har tagit av dem har fått rötter, men jag vet ju inte om det är nån idé att sätta dem. Jag har aldrig haft gubben o gumman tidigare
men tycker de är fantastiskt vackra.
Frågar man inte så får man inget veta! wub.gif
Mvh Solan
Orchid
CITAT (solan_2 @ 02-10-2004, 11:55)
Hej Zaaritha!
Jag vet inte om det är en klölväxt ,ej heller om det är en Begonia det är bara vad jag tror unsure.gif
Jag köpte dom här i somras till balkonglådorna så det kan ju tänkas att det är knölar.
Skotten som jag har tagit av dem har fått rötter, men jag vet ju inte om det är nån idé att sätta dem. Jag har aldrig haft gubben o gumman tidigare
men tycker de är fantastiskt vackra.
Frågar man inte så får man inget veta! wub.gif
Mvh Solan

Pröva, det förlorar du ju inget på. Lite jord, då förstås men det kan man leva med smile.gif
solan_2
Hej igen Zaaritha!
Tack för den omtanken. Jag ska sätta skotten omg. och sen är det bara att se om det blir nåt . Om är det en lök- eller knölväxt ,jag vet inte vilket, spelar nån roll då. jag testar ändå!
Mvh solan biggrin.gif
zaaritha
Du har ingen bild?
solan_2
Hej Zaaritha!
Nej, jag har inget foto! Måste iväg och köpa mig en digitalkamera så att jag kan utöka mitt album.
Mvh Solan sad.gif
sophie
hej
jag tror det går bra,Har en begonia som har små knölar som man kan ha ute under sommaren men sedan får den ha svalt inomhus,just på denna kan man ta en stickling och rota,tror det bildas knölar under skottet sedan men helt säker är jag inte..en annan kompis tog skott av sutherlandtii och den växer som sjutton,också en knölbegonia..Så testa,,lycka till,,mvh as
solan_2
Hej igen!
Nu har jag fotat Gubben o Gumman + min stora benjaminfikus/paraplyaralia.
Nu när frosten tog kål på G o G så kollade jag om det var knölar i krukorna
men kunde inte se några. Bara rötter!!
Mvh Solan biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon