Full version: vad gör jag nu...
Sollan
I ren sinnesförvirring var jag och handlade över 100 narcisslökar.... wacko.gif
Har nu med mycket möda lyckats hitta plats för 40 i rabatterna! Men det återstår ju en hel del. Undrar därför om jag kan plantera dem nere vid vägen. Se bild i album. album
Det är torr tallbacke med pinnmo, söderläge men skuggas av träden. Torrt är det åxå.... Månne det går att bygga upp något?
Även tacksam för andra tips vad jag kan plantera här! Vill att de som går förbi ska dregla.... smile.gif
kerstin z5-6
Är det ett soligt läge ? Vitsipps backe , med olika lökar blir väl urfint !!
Sätt du dit dina narcisser -lökväxter klarar ju en hel del torka -fa tulpaner som kommer igen så mycket bättre om de solbakas , scilla , honungslök -som blommar senare än de andra ,skulle nog också gilla läget
Sollan
Tack för tipsen!
Det är inte särskilt soligt eftersom det blir skugga av träden. För att kunna plantera lökeländena måste jag nog få dit jord, det går inte att få ner något i pinnmon...
Finns det annat man kan sätta där så jag kan få fägring hela sommaren?Vill att alla ska vilja gå en omväg för att dregla...hela sommaren... wub.gif
kerstin z5-6
Pinnmo -surt ? I så fall kanske lite woodlandstuk , några roddar o Azaleor ?
ett jättetorvparti är ju lätt att bygga fast torvblocken är lite dyra
Woodlandväxter skulle gilla att bo där
En kvadrat meter blå bergvallmo eller två är ju inte fel som blickfång efter vårfägringen laugh.gif
Vit o blå stormhatt

Narcisser har jag i liknande miljö så de går fint -även om det är lite skuggigt
*Felix matte*
Dotter som flyttat upp från Jönköping... hon har 100 Krokuslökar som hon ska gräva ner i söderläge... kan hon bara gräva ner dem i gräsmattan eller måste hon göra rabatt med ny jord?
Fenja
Krokusar går bra att gräva ner i gräsmattan!
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Tack! då får hon hämta spaden här imorron laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon