Full version: Bambuproblem?
MrNorth
Jag köpte 3 st "små" bergsbambubuskar, de är väl ca en halvmeter höga. Nu mäker jag att bladen är lite gula, samt att de börjar rulla ihop sig. Jag vattnar ca en vattenkanna var tredje dag... Ska de ha mera? det är svårt att veta då jorden är fuktig pga daggen på morgonen... vill inte att rötterna ska ruttna eller nåt..

Har nåt liknande problem på min magnolia, fast där börjar bladen bli kolsvarta... den får inte alls lika mycket vatten som bambun... men under sommarn fick alla mina växter lika mycket vatten, fast inte nu när det är så kallt o fuktigt...

bor i blekinge, zon 1

MVH
henrik - som inte vet hur mycket han ska vattna
andreas i uppsala
hmmm..... ja de brukar rulla ihop bladen är de är törstiga och gula kan bladen bli när de börjar bli gamla, särskilt nu på hösten brukar de bli lite så.
Är du säker på att jordne är fin och fuktig? Blåser det mycket och hur ser jorden ut längre ner?
MrNorth
De är planterade i ganska mycket lerjord, alltså inte så mullig... matjord blandat med lera och grus...

Min magnolia står i rhododendhronjord. blandat med matjord

MVH
henrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon