Full version: Pil
Fialotta
Hej!
r det nn som har ett tips, nn bra sida dr man
kan skicka efter pil via ntet smile.gif

Skte...men det kanske stavas annorlunda, jag
fick bara ett napp, dr var det bara fr visning hur man gr! unsure.gif
sa, mlardalen zon 2
Prova Lillpil de har pilkvistar om du ex. ska gra staket, berser, kojor mm. http://www.lillohus.se/ll/

Billigare blir det ifall man tigger eller ber att f kpa av en energiskogsbonde, energiskog = korgvide (Salix viminalis)

Eller r det rotade plantor du r ute efter??
Exotic
CITAT (maudan @ 20-02-2003, 13:04)
Hej!
r det nn som har ett tips, nn bra sida dr man
kan skicka efter pil via ntet smile.gif

Skte...men det kanske stavas annorlunda, jag
fick bara ett napp, dr var det bara fr visning hur man gr! unsure.gif

Hej Maudan,

Hr r 1 sida att g till .............http://www.lillopil.com/ll/
Visst r det kul med Pil, det r nog bara att bestlla via ntet *hmmmm*?
det har jag inte tnkt p ,men jag vet att det gr att ringa
laugh.gif sen landar det vid din drr smile.gif Bra Vaaaa!
Jag skall kpa till mig nu i sommar.

MVH Exotic
ByggherreNr1
Med risk att idiotfrklara mig sjlv kastar en amatr in ett litet tips. biggrin.gif

Som jag har frsttt r det "bara" att hitta ett pilbestnd, kapa grenar, stta ner dessa i bra planteringsjord, vattna regelbundet.

Voila

Svrare n s skall det nog inte vara.

Det r bara att slipa en kniv, flla bakstet i bilen och ge sig ut och leta.
KURT
CITAT (ByggherreNr1 @ 20-02-2003, 14:10)
Med risk att idiotfrklara mig sjlv kastar en amatr in ett litet tips. biggrin.gif

Som jag har frsttt r det "bara" att hitta ett pilbestnd, kapa grenar, stta ner dessa i bra planteringsjord, vattna regelbundet.

Voila

Svrare n s skall det nog inte vara.

Det r bara att slipa en kniv, flla bakstet i bilen och ge sig ut och leta.

Man br nog inte ta pil p annans mark, precis p samma stt som man tex inte br grva upp grannens ppeltrd.
sa, mlardalen zon 2
Japp man brukar inte f sno hur mycket som helst, klippa kvistar brukar man inte f enligt allemansrtten (fast plockar man i elledningsgator som nd rjs med jmna mellanrum kan det vl g an)+ det finns mnga olika sorters pil, olika sorter fungerar olika bra till olika saker. Till ex. staket brukar Salix viminalis(korgvide = energiskog) fungera utmrkt.
Det bsta brukar vara att skrda pilen(rsskott) i december och sedan sl in den i sopsckar och kylfrvara den(alt. jordsl den) tills den ska anvndas p vren d man brukar bltlgga den i ett dygn innan man anvnder den. Men det kan ven g att skrda nu och kylfrvara den, pilen br vara i vila nr man sticker ner den. Jorden ska vara ogrsfri, lucker och fin. Pil krver mycket vatten s vxtplatsen fr inte vara alltfr torr + innan den etablerat sig mste man vrka ut vatten.
Fialotta
Tack fr hjlpen rolleyes.gif

Har bestllt frn lillopil...det var min yngsta dotter som ville
ha till hck och kojor till barnen!
Sg s kul ut att jag kanske fr va med att fixa rolleyes.gif
om jag ber snllt rolleyes.gif
Tack snlla fr hjlpen!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon