Full version: Dataproblem !
anncharlotte
Märkte i en tidigare tråd att det fanns flera här som hade bra koll på det där med datorer, så kanske jag kan få lite råd.
Har på något sätt fått in en sida som heter about blank, varje gång jag går in på internet dyker den upp som förstasida ( det hjälper inte att jag försöker ställa om inställningarna, inget annat accepteras) och när jag byter sida på nätet dyker den också upp, så jag får klicka bort den för att komma dit jag ska. Vet inte om den också är orsaken till att det nuförtiden poppar upp en massa smårutor från porrsidor med jämna mellanrum.
Hur får jag bort den ? Nån som vet, förutom att ominstallera hela datorn, hoppas att jag ska slippa detta.
*Felix matte*
Kanske hjälper det om du laddar ner Ad aware den plockar bort spionfiler och skräpfiler.

Här kan du läsa trådar där man behandlar liknande problem som ditt.

Lycka till!
TeliaNet
vad är din titel på datorn? ADMIN, gäst?

jag körde tidigare det där spy doktor och det fick inte bort mina små konstiga program, som dök upp efter ett besök på en musiksida.

jag rekommenderar google-toolbar, popup killer ingår.

jag ska precis prova ad-aware, tack.
anncharlotte
Har kört ad awere och norton antivirus mängder av gånger men det försvinner inte.
TeliaNet
du får kolla registret.
Sommartorparn
CITAT (anncharlotte @ 02-10-2004, 19:41)
Har kört ad awere och norton antivirus mängder av gånger men det försvinner inte.

Har du tänkt på att uppdatera ad-aware?
Progammet fungerar likadant som ett antivirus-program, man måste hela tiden ladda hem nya uppdateringar för att det ska vara effektivt. Förresten, det har kommit en ny bättre version, så om du inte redan har det så föreslår jag att du installerar det. Dessutom kan man ställa in olika sätt att scanna. I ditt fall skulle jag välja full scan. Tar längre tid än smart scan, men mera nogrant. Hoppas du löser problemet! smile.gif
anncharlotte
Jo då, jag har gjort detta också. Nej antagligen blir det till att ominstallera!
Tack i alla fall för era förslag !
Sommartorparn
CITAT (anncharlotte @ 02-10-2004, 20:24)
Jo då, jag har gjort detta också.  Nej antagligen blir det till att ominstallera!
Tack i alla fall för era förslag !

Verkar drastiskt att behöva ominstallera. Pröva någon annan spy-ware remover.
http://www.download.com/Adware-Spyware-Rem...tml?tag=stbc.gp

Här kan du göra en Online-scan.
http://www.pestscan.com/
Pest-patrol är ett mycket bra program. Möjligtvis hjälper det dig inte att ta bort "pesten", utan de kan vilja att du köper programmet. Men det är till stor hjälp redan att hitta "pesten", och sedan kan du plocka bort det manuellt.
Sommartorparn
Här har du lösningen på ditt problem:
http://www.softwarepatch.com/tips/about-bl...ank-adware.html

smile.gif
anncharlotte
Tack ! Ser ju ut att vara precis vad jag behöver, ska sätta sonen på att fixa detta imorgon. Precis ett jobb för honom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon