|
Mayafumi
02-10-2004, 21:14
Titta gärna in i mitt album och namnge mina blommor. Jag är amatör i ämnet så jag kan ha fel på några redan
Majsan84
02-10-2004, 21:17
Hur ser man i Ditt album då? Klickar man på Ditt namn står det "Ingen info" jämte Album... Jag är också ny här, så jag kan inte så mycket om det tekniska...
Ska gärna titta in i ditt album, så fort du redigerar din profilinformation så att albumsymbolen blir synlig! Klicka på din kontrollpanel och välj profilinformation och skriv i att du har ett album, så funkar det. Mvh Fenja
*Felix matte*
02-10-2004, 21:19
Hej!
Du måste gå in på Redigera profilinformation.
Där ska du skriva in Användarnamn i ditt fotoalbum då blir kameraikonen synlig.
Lycka till med albumet!
Mvh. Agneta
Mayafumi
02-10-2004, 21:27
Ok! jag fattar - Gjort!!!!
Majsan84
02-10-2004, 21:32
Vilka vackra växter du har! Är ny i ämnet, och kan tyvärr inte hjälpa dig att namnge några, men det finns gott om levande uppslagsverk här, som rätar ut dina frågetecken i ett nafs. Vilket sjå du skall ha haft att plåta alla.. Växterna alltså, inte uppslagsverken
Logga in i fotoalbumet och välj skapa nytt album, borde väl fungera? Bild 5 Flamingoblomma Bild 9 Kroton Bild 14 Narrhuva? Mvh Fenja
Helen i Piteå Zon 5
02-10-2004, 21:34
nr 5 = Flamingo, nr.9 = Kroton och nr. 14 = Streptocarpus / Helen
Mayafumi
02-10-2004, 21:42
Tack för svaren! Jag för ändra namen i morron  Jag har ett till album med lite uteblommor, och behöver tips inför vintern, någon som har nått bra tips Jag har hört ett om att bädda in de i barr ris ?!
trean är också en dracena
Hej! Jag tycker också att du har fina växter. Rosorna var också tjusiga, liksom liljan! 1. Kantdracena, du hade endast skrivit dracena. 3. Också en slags dracena, tror på banddracena med sina ljusgröna/gröna bredare blad. Rosorna kan du sätta ut på friland om du har trädgård. De ska planteras djupt och vattnas ordentligt i början. Jag vet inte om det är för sent att plantera rosor i jorden nu, men gjorde det själv för nån vecka sen. Så länge det inte är barmarksfrost med stenhård jord borde det inte vara några problem, det viktiga är dock att rötterna hinner etablera sig. Annars kan du prova att övervintra rosorna i ett svalt utrymme inomhus, t.ex. varmgarage eller matkällare. Liljorna vet jag inte nåt om, men vackra var de i alla fall! Lycka till!  /Ann-Louise i Vännäs
Jo, nummer 2 och 8 är Schefflera. /Ann-Louise
Egentligen skulle jag deleta det här inlägget, eftersom jag skrev namn på några växter som andra redan hade namngett, såg jag sen. Men, eftersom det inte går att radera inlägg så får jag redigera helt enkelt =)
Mayafumi
03-10-2004, 08:05
CITAT (lolo @ 02-10-2004, 23:34) Jo, nummer 2 och 8 är Schefflera. /Ann-Louise Nu blir jag osäker, men jag är ganska hundra på att nr 8 är paraplyaralia och nu 2 är hemskt lik så formodade att det va en sådan oxå men.... Tittade på lite bilder på Schefflera på nätet och den var ju lik paraplyaralian
solan_2
03-10-2004, 11:46
Hej Mayafumi! 1. Banddracena 2. Paraplyaralia 3. Banddracena 4. Den är svår att se! en bättre närbild skulle kanske hjälpa 5. Flamingo 6. Fredskalla 7. Yuccapalm 8. Paraplyalalia 9. Kroton 10. Murgröna 11. Benjaminfikus ( tror jag) 12. Murgröna 13. Paradisträd 14. Sreeptocarpus 15. Gullranka 16. Gullranka 17. Bågdracena Puh, det där tog på krafterna, hoppas att jag har rätt när det gäller alla namnen annars får någon rätta mig
solan_2
03-10-2004, 11:49
Hej igen! Nr 1 blev fel det ska vara Bågdracena Ha dé
en chansning på fyran: nephrolepis, spjutbräken
Mayafumi
04-10-2004, 08:34
Nu så har jag namn på alla!
Tack!!!
nr 13 kallas även för pengaträd. Det är för när bladna trillar ner hörs som pengar som trillar ner. Fina bilder hoppas jag också får tid att fota mina .
Hej! Är paraplyaralia, palmaralia och schefflera samma art, eller? I an av mina blomböcker står det "Schefflera, palmaralia som tillhör familjen Araliaceae". Jag undrar också vad som skiljer kantdracena och banddracena, har alltid trott att kantdracenan har smalare blad och är mer mörka i färgen än banddracenan, nån som vet skillnaden? mvh Ann-Louise
Mayafumi
06-10-2004, 17:07
CITAT (ron @ 04-10-2004, 22:02) nr 13 kallas även för pengaträd. Det är för när bladna trillar ner hörs som pengar som trillar ner. Fina bilder hoppas jag också får tid att fota mina .  Ja precis Min mormor säger att om bladen är tjocka så har man eller kommer man att få mycket pengar. Så jag får hoppas på att mina blir JÄTTE tjocka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|