Jag undrar hur alla här får så skarpa bilder. Använder ni digitalkamera eller? Själv äger jag bara en webkamera, som jag har tagit mina suddiga försök till foton med... Tror ni att jag skulle kunna plåta dem med min vanliga kamera och sen lägga bilderna i scannern? Har ju inte lust att "slösa" ut en hel filmrulle om det sen inte blir bra på datorn...
CarMa
02-10-2004, 21:53
Det blir definitivt bättre bilder med en vanlig kamera än med en web-kamera. Själv använder jag en digitalkamera med en enkel macro-funktion. Det finns ganska billiga OCH bra digitalkameror nu. Så jag skulle nog hellre lägga pengarna på en sån än en massa film och papperskort. Dessutom kan du ju experimentera dej fram med en digital utan att det kostar nåt.
Christer i Falköping
02-10-2004, 22:00
Numera kan du ju få de vanliga pappersbilderna på CD också, för en ganska billig peng. Då brukar det följa med ett redigeringsprogram också, så att du kan göra bilderna till lagom storlek m.m. Christer.
Betty
02-10-2004, 22:05
CITAT (Majsan84 @ 02-10-2004, 22:37)
Tror ni att jag skulle kunna plåta dem med min vanliga kamera och sen lägga bilderna i scannern?
Ja det kan man göra. Så gjorde jag innan jag köpte digitalkamera.
Majsan84
02-10-2004, 22:09
Tack för alla svar! Tror att jag testar att göra som Betty... Jag är inte så angelägen om att få ut de bästa bilderna på mina växter att jag lägger ner flera tusen på en ny kamera... Det där med bilder på CD skulle jag dock kunna överväga, men det hade ju inte bara varit för detta syfte. Fast kan man se såna bilder på sin DVD, alltså på TV:n, eller måste man se på datorn?
Christer i Falköping
03-10-2004, 07:24
Jag tror att de skall kunna användas även i dvd. Christer.
Majsan84
03-10-2004, 12:34
Hoppas det... Inte kul att samla familjen för fotostund framför datorn...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.