Vilken är den billigaste bokhandeln på nätet? Förut handlade jag från bokus. Men, köper jag böcker från adlibris, adlibris har billigare böcker. Är det någon som vet något ännu billigare?
Vet inte vilken som är billigast generellt sett. Et tips är att använda den kostnadsfria prisjämförelsessidan www.bokfynd.nu. Skriv in den titel du är intreserad av så jämförs priserna och du får upp en lista med böckernas priser inkl frakt. Busenkelt att välja billigaste alternativet då, jag köper aldrig en bok utan att ha kollat priset på Bokfynd.
Man skall definitivt använda en prisjämförare, kanske flera www.bokfynd.nu,
http://www.bokpris.com/,
http://se.pricerunner.com/books/, .
Sedan får man också anpassa sig efter vikoren för frakt osv. Ibland kan man hitta nya böcker billigt på antikvariat, om en bok ges ut i STOR upplaga så kan man vara ganska säker på att den kommer på REA inom 2 år, om man kan vänta.
Sulawesii
03-10-2004, 08:25
Jag handlar på cdon.com om jag handlar över nätet.
fruberglund
03-10-2004, 20:28
Jag tycker inte det skiljer så mycket emellan de olika. Ska man ha flera olika böcker så brukar det bli ungefär lika i slutändan, på ena stället är ena boken billigare och tvärtom

Själv handlar jag alltid på Bokus eftersom man får använda Coops premiecheckar där. Är nöjd med deras leveranser hittills, det har funkat bra och jag har inget att klaga på.
Jag brukade också handla på bokus, men nu har jag bytt över till adlibris.. eftersom jag nästan hitta en bok där det skiljde sig 100 kr. Men, annars brukar det väl inte skilja sig så mycket.. men några kr blir det ändå. Jag har inte handlat böcker hos adlibris förut, det här är första gången så det är inte menat som "smygreklam" som någon annan uttryckte det
kristerh
04-10-2004, 09:36
handlar oxså på adlibris, förutom att de verkar vara billigast så har de billig frakt 19:- oavsett hur mycket du handlar för.
krister
LenaTuring
04-10-2004, 13:24
Jag brukar också alltid kolla på bokfynd.nu. Det kan skilja många hundralappar mellan bokhandlarna, särskilt på studieböcker tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.