Full version: Ojämn gräsmatta
Fredi
Jag har en svacka mitt i min gräsmatta. Är det någon som kan tipsa mig om hur jag kan jämna ut den utan att så om gräset? Kan jag fylla på med sand och jord och på sikt få bort ojämnheterna?

(Hittade tyvärr inget bättre ställe än småprat för detta.)
annaridell
Är det en relativt grund svacka kan det säkert räcka att göra som du skrev. Men om man lägger på tjockt lager så vet jag inte hur det fungerar med gräset under. Då kankse det är smidigast att så när man ändå fyllt upp svackan.
Susanne i Linköping
Det där har jag läst ett tips om i en bok. I den beskrivningen var svackan ganska liten så de skar ett kryss i grässvålen och skalade av den men lät den sitta fast i kanterna. Så fyllde de på med jord eller sand under och la tillbaka grästorven igen. Din svacka är kanske större, men det kanske kan gå att göra på ett liknande sätt ändå.

Lite ojämnheter kanske blir kvar, men är det bara lite går det säkert bra att fylla på det sista uppifrån.

Någon som fattar vad jag menar?? wacko.gif rolleyes.gif
Fredi
Tack för era svar!

Det där med att lyfta upp svålen och fylla på under låter som en mycket passande lösning för min del (svackan är ca 1 x 4 meter). Det skall jag testa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon