Full version: Idag kom mina rosor
kerstin z5-6
Så nu ska jag plantera hela dagen i morron . ledig dag smile.gif
10 William Baffin , 5 Rugosa repens , 10 Agnes ,10 praire Dawn och några chinatown ,maidens blush och rosa Moyesii smile.gif
vickeva
Oj, hoppas att du har en bra spade... och kanske grävarhjälp tongue.gif
pejori
åh vad du måste vara glad då laugh.gif laugh.gif
blir fint när dom blommar kan jag tänka mej smile.gif
blommar dom sammtidigt allihop? huh.gif
kerstin z5-6
Ja i alla fall de fyra första smile.gif Jag har gjort nya limpajordsrabatter -där kan man gräva hålen med händerna .. så det är inte så jobbigt som det låter smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
MILDA MAKTER!! biggrin.gif Har du köpt upp HELA rosförådet hos Blomqvist??? Nu längtar jag till sommaren så man kan få komma och "sniffa" och beundra alla dina rosor. Nu måste du har mängder av olika sorter, vad spännande att se hur den nya rosplanteringsdelen blir. /Helen
vickeva
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-10-2004, 19:20)
Ja i alla fall de fyra första smile.gif Jag har gjort nya limpajordsrabatter -där kan man gräva hålen med händerna .. så det är inte så jobbigt som det låter smile.gif

du måste plåta när du arbetar. vi vill se hur det ser ut där rosorna ska bo
Kajsa
Härligt få gräva ner rosor, väntar otåligt på mina. William Buffin satte jag i våras och blev mycket förtjust i den, inne i blomman i kronbladens bas är den vit och en del vita streck strålar ut, det var läckert. Helt frisk denna regnsommar. Chinatown är väl på gränsen, men du har väl dina knep. Agnes har jag funderat på, vackert gul. Ja, det blir nog fint när allt vuxit upp, avundsjuk på all plats du tycks ha. biggrin.gif
Hannele
Härligt, Kerstin!
Ungefär lika många rosor jag äger totalt...
stina
I fredags fick jag mina 18 beställda rosor från Rosenposten. Så nu är dom i backen. Jättefina plantor var det. rolleyes.gif

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon