La Strega
Kan ju ta lite kort ialf;
Jag heter Martina och bor i motala, östergötland. Jag är 18 år och har precis flyttat hemifrån.. rolleyes.gif

Var inne på odla.nu en hel del i våras, men var svårt sjuk då...blev inlagd en månad (var därför jag plötsligt försvann härifrån), sen under sommaren har jag tillfrisknat och blivit starkare...och nu mår jag relativt bra.. smile.gif

Nu när jag flyttat så har mitt odlingsintresse börjat visa sig igen..vill ju fylla min lägenhet (och speciellt balkongen =) men massa fina växter...å då måste man ju ha nån att rådfråga....så därför är jag tillbaka här igen smile.gif

som sagt vet jag inte om ni minns mig... unsure.gif så är det något ni undrar får ni fråga rolleyes.gif
cala98
Jag minns dig..du berörde mig..
Vi hade t.o.m en tråd om dig "vart tog du vägen?
Vi var många som hoppades att du skulle må bättre!
Kram och välkommen tillbaka! biggrin.gif
Ina
Vi minns dej, Martina! Jag tror att det startades en tråd där någon undrade speciellt om det fanns någon som visste vart du tagit vägen och hur det var med dej! smile.gif

Skönt att höra att du mår bättre och välkommen tillbaka till Odla!!

Ina rolleyes.gif
*Felix matte*
Välkommen tillbaka Martina!
Visst minns jag dig.... Så skönt att du mår bättre nu. wub.gif

Krukväxter finns ju hur mycket som helst att välja bland...spännande projekt att fylla ditt nya "bo" med sånt du gillar.
Kram! wub.gif
Maria i Helsingborg

Välkommen tillbaka och lyckligt fortsatt välmående och odlande på dig!
smile.gif
La Strega
ojoj...inte visste jag att jag var så poppis... ohmy.gif unsure.gif men det glädjer mig att ni bryr er...Kramar till er!! wub.gif

men jag mår mycket bättre nu ialf...läkarna fattade till slut och såg till att jag fick hjälp...som tur var...men det är historia nu...*föredrar att blicka framåt* =)

ska verkligen bli jättekul att planera alla växtinköp å sånt..har redan varit å handlat en hel del.. biggrin.gif
kommer nog behöva en del hjälp med min balkong dock unsure.gif rolleyes.gif
TeliaNet
vad var det för fel på dig La Strega?
La Strega
Vet inte om jag orkar dra upp den historian just nu... unsure.gif var en väldigt jobbig tid för mig...var väldigt sjuk...döende sad.gif

men kan ju kanske leta upp nån gammal tråd om det om du vill veta...?
TeliaNet
döende låter inte bra.

tur att du är tillbaka wub.gif
lotta_
En bamsekram från mig.
La Strega
neh det är det inte....

men nu mår jag mycket bättre! smile.gif
vickeva
Klart vi minns dig, välkommen tillbaka, skönt att du mår bättre!!! smile.gif
pejori
skönt att du mår bättre och kommer tillbaka till livet igen laugh.gif laugh.gif
håller tummarna för dej och hoppas att det går bra för dej.
kram på dej wub.gif wub.gif
Betty
Jag minns dig så väl, har flera gånger undrat hur det gått för dig. Blev så glad när jag såg att du är tillbaka. smile.gif
kerstin z5-6
Klart jag minns dej -Välkommen tillbaka smile.gif !
Fenja
Välkommen tillbaka! Du kan väl skriva lite om dig själv i profilinformationen så kan man titta där? Jag tycker det är ganska trevligt att få reda på lite om medlemmarna.
Mvh
Fenja
La Strega
åhh...ni är underbara! wub.gif är glad å vara tillbaka här!

Ska försöka knopa ihop en presentation imorn...och kanske uppdatera fotoalbumet lite... rolleyes.gif
Ti bee
Hej Martina!

Välkommen tillbaks! smile.gif

Minns dig väl - vi bytte garn och fröer du och jag. smile.gif

Härligt att höra att saker är bättre nu!
Nu har vi en lång höst och vinter av planerande framför oss. Frökataloger och rabattskisser hoppas jag på här hemma. Och sortera alla dessa fröer som jag samlar och samlar också. rolleyes.gif

Själv så har jag fått en liten son, Timotheus, lille Tim. Söt som en tok är han förstås!! smile.gif
Har inte skrivit här på odla alls mycket på länge, ingen tid över direkt.

Hojta om du vill ha lite fröer så småningom (har inte hunnit sortera så mkt ännu).

Ser fram emot att läsa dina inlägg!
Ha det gott! smile.gif
amaira
Till och med amaira minns dig! Det du!

Välkommen tillbaka, skönt att allt vänt till det bättre för dig nu!
magiana
Välkommen tillbaka!

Jag har undrat vart du tog vägen så det är verkligen skönt att höra att du är tillbaka. Tänkte faktiskt på dig senast häromdagen. Skönt att du mår bättre!
La Strega
Ti Bee!! Grattis till sonen! hoppas allt går bra och så! rolleyes.gif
fick du bra användning för garnerna?
Måste tacka dig, aldrig har vi haft så mycket fina blommor! har kunnat ha färska blommor på bordet hela sommaren, så mycket fina snittblommor! har tillåmed en jättefin bukett på bordet NU! (minns ej vad de heter men ser ut nästan som gerbera? i cerise, rosa och lila...helt underbara! wub.gif )
Skulle va jättekul å få ett fröpaket igen sen... smile.gif
*Massor av kramar till dig och er andra oxå!* wub.gif
fruberglund
Jag är relativt ny här så jag minns dig inte men önskar dig ändå välkommen tillbaka smile.gif
Ti bee
Hej Martina!

Joodå, visst har garnerna kommit till nytta! Här märks växter mest var och varannan dag. Helt ljuuuvliga färger på lejongapen i år t ex!!
Tack igen för hjälpen! smile.gif

Hojta till via pm när det börjar klia i fröinsamlarnerverna så skickar jag en dos av årets skörd!
Vi hörs!
smile.gif
eldhroka
Är ju ny här men önskar dig ändå välkommen tillbaka och skönt att höra att du mår bättre nu..

Mvh Anna smile.gif
renate
Jag minns dig Martina,är så glad att du mår bättre nu. Välkommen tillbaker.
rolleyes.gif rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
La Strega
Måste säga att det känns såå himla skönt att folk verkar bry sig...och att ni minns lilla mejj =)

har inte hunnit med pres å foton idag...lite fullt upp å så kom ja på att det var kanelbullens dag så det blev till å ställa sig å baka bullar me rolleyes.gif
satsar på morgondagen! smile.gif
kopernikus
Välkommen tillbaka!!!
Även jag har funderat ibland hur det var med dej. Skönt och höra att du är bättre!
Kram
La Strega
Så! nu har jag äntligen kommit till skott och uppdaterat min presentation + några nya bilder i albumet =)
Bettson
Drar en lättnadens suck!

Har tänkt mycket på dig.Vad glad jag blir att du mår bra. Sköt om dig,

Kram Bettson wub.gif
netaave
KUL ATT DU MÅR BÄTTRE! smile.gif
Min dotter lika gammal som du har också varit väldigt sjuk och döende, till följd av en del effekter av sjukdomen också mått och mår ibland skit, rent ut sagt. Svårt att veta vad man som anhörig kan och ska göra "när inget hjälper" klyschor som "det går över" "ryck upp dig" "försök ta tag i problemen" har vi hört till leda.
Precis som du är hon intresserad av att "mickla" med saker som smycken glasmålning m.m. hon är också intresserad av blommor och göra fint med dom, det verkar ändå som att det hjälper, att få tänka på och göra något med händerna, ett slags terapi.

Vad har du för möjligheter att prata med vuxna i din närhet? kuratorn på sjukhuset har du haft kontakt med henne?
Hon kan dessutom hjälpa dig att komma i kontakt med andra som varit med om samma saker. Tystnadsplikten gör att hon inte kan ge dig telenr till andra så det måste vara du som går ut med ditt telenr och ger henne tillåtelse att ge ut det.
Det är otroligt skönt att veta tt man inte är ensam om sina probelm, och nu när du mår lite bättre kanske du orkar ha kontakt.
Kanske finns det en patientförening, eller det kanske är en sån du ska lägga energi på att starta. Men inte förrän du känner att du orkar.
Börja med en samtalsgrupp, så gjorde vi och idag har min dotter kontakt med många andra över hela Sverige som varit med om det hon drabbats av.
Det har hjälpt henne, det har hjälpt oss föräldrar att få träffa andra föräldrar, och det är även viktigt för ev syskon att träffa andra syskon.
Att ha haft en svår sjukdom ger spår, och ska så göra, det är det som kallas livserfarenhet. Du har fått en svårare art av livserfarenhet, men du kommer en dag att ha nytta av den. Med den kan du också hjälpa andra när tiden är mogen för det.
Jag hoppas att du får fortsätta att gå framåt i ditt tillfrisknande, men tänk också att det måste få ta tid. Du kanske återigen faller nedåt men för varje gång faller du lite mindre och det blir lite lättare att ta sig upp.

Jag var ganska ny i våras så jag minns dig inte men såg att du bor i Motala och måste bara få säga att du bor på ett härligt ställe, vi var där i somras och hade förmånen att få hyra ett hus uppe i Varamon.
Har härliga semesterminnen därifrån, inte minst glasscafét. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon