Full version: Kiwi
Capsicum
För ca. en vecka sedan så blev min lilla kiwiplanta aldeles slak och hängig och i min panik så planterade jag om den.
Till en början såg det ut som om den skulle återhämta sig helt och det gjorde den delvis. Men nu så har endast en
liten del av bladen blivit slak igen (ca 1/4)
Finns det någon som vet vad det bero på? och kan rädda min lilla planta från döden?

Vill även tillägga att den endast är 2-3cm hög
Emser
Kan det vara så att den reagerar med kalket i vattnet? huh.gif
Christer i Falköping
Tycker det låter som övervattning. Nu blir det ju mörkare och då skall du dra ned på vattningen en del. Kan ju också vara en köldskada, har den stått i drag?
Christer.
Fenja
Står den kallt eller dragit? För mycket eller för litet vatten?
Mvh
Fenja
Capsicum
märkte nyss att den fortfarande växer, men det nya bladet som har kommit fram har också börjat vissna lite grann unsure.gif

det enda jag kan göra är att hålla tummarna och hoppas att den klarar sig
Emser
Har du en bild på den lilla?
Capsicum
CITAT (Emser @ 08-10-2004, 19:08)
Har du en bild på den lilla?

näe, har tyvärr ingen kamera sad.gif . men jag har tänkt att skaffa en inom en nära framtid

men inte så mycket har förändrats, i alla fall inte till det bättre.
Bladen har blivit gula och torra utom det senaste som fortfarande är lite grönt,
och de sitter fortfarande fast dvs. de har inte lossnat från plantan än.
Men stammen mår bra.

Har funderat på att det kanske är så att den tar energi från bladen för att återuppbygga eventuella rötter som gick av vid omplanteringen unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon