Full version: Nödrop
Yin o Yang
Har nu fått besked från alla håll och kanter om att vitlöken är SLUT sad.gif sad.gif . Är det någon som har för många att sätta, som kan tänka sig att sälja några till mig unsure.gif . Jag betalar gärna gängse pris plus frakten, eftersom jag verkligen hade sett fram emot att få prova något nytt tongue.gif
Maria i Helsingborg
Om ingen annan hör av sig så har jag EN hel lök kvar. PM:a mig om du vill ha den.
Allium Sativum (Holland Selection)
Copycat
Hejsan ! Rätta mig om jag har alldeles fel, men Alium Sativum, är inte det det latinska namnet för just Vitlök? Det måste väl finnas ett sortnamn också? Vilka sorter är då att föredra, vill själv ha lite Vitlök till nästa år. unsure.gif
vickeva
Här var en tråd om vitlök
AndreasBK
Det går ju faktiskt att sätta vanliga vitlöksklyftor, även om lökarna inte blir så stora. Om du bara ska prova på så kan du göra det, det blir lite mer drag i dem än de man köper så det kanske kompenserar storleken.
Yin o Yang
Tack för tipset Andreas smile.gif . Jag provar nog sådana också. Har dessutom fått napp från Maria i Helsingborg, så då kan jag prova både och laugh.gif . Ska bli spännande att se om det blir stor skillnad
Maria i Helsingborg
Så var löken på väg.....
Du måste låta oss veta resultatet på de olika sorterna, Marianne! smile.gif
Yin o Yang
Jag väntar med spänning på nästa sändning biggrin.gif och jag lovar att rapportera fortlöpande. Åker imorgon till Skåne för vidare färd till min mamma i Danmark (passerar Helsingborg Maria, men hinner tyvärr inte titta in till Dig sad.gif , kanske en annan gång).
Yin o Yang
Hurra, det är min dag idag laugh.gif tongue.gif . Har just fått tag i en pallkrage (och det kan bli fler). Där tänker jag odla mina vitlökar. Visst leker livet lite extra en del dagar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon