Full version: Magnolian blommar!
CarinaA
Idag upptäckte jag att vår Magnolia har börjat blomma! Ojoj, alldeles galet på det... Visserligen har jag ännu inte sett mer än en blomma, men dock. Kan det bero på vår fina höst eller att de tidigare husägarna tagit ner rejält på trädet? När vi flyttade in i våras var det bara en kal stam, men nu i slutet av sommaren kom det en massa ljust gröna stora fina blad på trädet, så vi har ju förstått det klarat den hårda behandlingen.
Nån annan som råkat ut för detta??

Naturen är förvirrande ibland... wub.gif
anne
tongue.gif Min magnolia har blommat nästan hela denna sommar.

Troligt vis så är det beskärningen som ställt till det för dig.

Ge den rejält med hästgödsel när det fryst till lite så att den får näring på vårkanten när den skall till att blomma igen så skall du se vad vacker den kommer att bli.

Gödslen ger de ytliga rötterna skydd mot kylan också. Tänk på att inte gräva runt den för som sagt rötterna ligger ytligt.

wub.gif Kramisar Anne
fruberglund
Min Magnolia har blommat hela sommaren, är inte beskuren i år....men tro på tusan om det inte kommer en blomma nu också!

Så nej, du är inte ensam smile.gif
CarinaA
Det har vuxit upp en del rotskott (?) intill stammen på vårt träd. Ska jag ta bort dem eller låta dem vara kvar? För min del kan de vara kvar, men det är kanske bättre för trädet att ta bort dem ändå? Ska jag i så fall ta bort dem nu eller till våren?

Skönt höra jag inte är ensam om att ha blommande Magnolia nu i höst. Nåt för oss Magnolia-ägare att glädjas åt ännu lite till!

Mvh Carina biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon