abborrmaster
20-02-2003, 17:42
Jag vill odla... Hört att Kaffe ger skördningsbara grunkor efter ett tag... Men e det inte så att icke "behandlade" om man säjer så... Jag menar tillagade kanske... Säljs? Och isåfall var? Färksa kaffebönor köper man kanske på nåt kaffomanställe? Men kakaobönorna då??
/Simon
simon!!!
finns det ngt du inte testat?
/joli
abborrmaster
20-02-2003, 18:41
Ur odlingssynpunkt? kockaplanta...

:lol:
abborrmaster
20-02-2003, 18:42
*skrattar* du har allt blivit yr om bollen... bara för att irritera måste jag berätta...som sharonfanitast att min andra kärna har grott...
abborrmaster
20-02-2003, 18:46
tuff... hjärtblad altså

???
/Simon
min första har hjärtblad.. men min andra har hittills bara fått rot...
abborrmaster
20-02-2003, 18:51
lite avis e jag... Men men... Jag vet ju att mina lycheekärnor slått rot så jag känner mej lite Xotisk iallafall.... Även omd ina också gjort det!
/Simon
*skrattar*... jag har dock ngra kärnor över....
abborrmaster
20-02-2003, 20:07

törs du byta EN???? Har massa kosntiga tomatfrön i konstiga färger m.m.
Jag har faktiskt jättemånga konstiga... Kan skicka list aom du vill...
/Simon
det vore inte helt fel... sharonkärnorna har varit i tork nu i ca 5 dar... men jag lägger dem i blöt me den gng... har du ngra roliga tomater som du kan rekomendera?
abborrmaster
21-02-2003, 15:28
green zebra är en riktig favorit... Du kan få lite blandade... Men jag har inte mängder av frön... Kanske kan ge bort max tre av varje.. Men iof... Det e ju inget större fröbyte detta..
Green zebra är grönrandig, alså i två olika färger och smakar FÖRTRÄFFLIGT.... Var inte orolig för att se när de e mogna det blir liksom mörkare nyanser då...
/Simon
låter fint... men du mina sharonkärnor ser lite halvskrumpna ut... vet ej om de gror längre... har gått 5-7 dar sen jag åt frukten... vill du chansa? Måste ju ha din adress, kan vi ta via ICQ... eller mail.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.