råse-marie
Finnas det GULA pelargoner unsure.gif
Pilken
Hmm Hmm Hmm...
Det finns många sorters pelargoner, jag har aldrig sett en gul,men det finns säkert.
pejori
ja det finns det rolleyes.gif
fröhuset.nu har gula pellisar wub.gif
Fenja
Jadå, P. elongatum är ljust gul, P. appendiculatum är ljustgul med röda prickar, P. gibbosum är ganska klart gul, dessa tre är vildpelargoner. Det finns även en dvärgpelargon Creamey som är ljusgul. Detta är de jag kommer på så här rätt upp och ner.
Mvh
Fenja
anne
CITAT (råse-marie @ 05-10-2004, 15:57)
Finnas det GULA pelargoner unsure.gif

tongue.gif Ja visst bland vild pelargonerna finns det massor med gula sorter.

De är otroligt vackra. Kan ses på Svenska pelargonsällskapets hemsida under just vild pelargoner.

Hör av dig om du är intresserad.

Kramisar Anne
Kajsa
I Rockdalas katalog finns förutom Creamery som Fenja skrev också Boothams Surprise, för ett litet rotat skott av dessa får man betala 75 kr styck, men vill man ha något extra så. biggrin.gif
lolo
Sen finns det ju pelargonsorter med gula BLAD, men det är en annan historia! biggrin.gif /Ann-Louise
Sylvia
Mummel...mummel....ingen läser visst mina artiklar.... sad.gif sad.gif laugh.gif

I min artikel för en månad sedan hade jag bl.a denna bild:
Taffelbergspelargon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon