thomaswahlqvist
Någon som vet vart man köper stora vassmattor?
Vill slippa se min granne nästa sommar... rolleyes.gif
netaave
Varför göra en avskärmning med något så tungt? Tror det blir svårt.
Kan du inte göra något insynsskydd med markisväv eller flätad pil?
lotta_
CITAT (netaave @ 05-10-2004, 22:40)
Kan du inte göra något insynsskydd med markisväv eller flätad pil?

.... i vänta på att något du planterar växer upp.
GrönAnna
Jag har själv haft vassmattor som insynsskydd på min mycket blåsiga terass i flera år, och det fungerar utmärkt tycker jag! Enbart växter på spalje blåser sönder, och markisväv är för tätt. Nordanvinden ligger ofta på och vassmattorna silar vinden lagom mycket. Jag monterade mattan på en spalje med hjälp av "buntband", och har bara behövt byta ut den en gång på 7-8 år! Vassmattor ser sköra ut men klarar mer än man tror! Bilderna är tagna tidigt på våren, framemot sommaren syns vindskyddet mycket mindre, då kaprifol och ettåringar täcker spaljen nästan fullständigt. Grannen på andra sidan har gjort samma arrangemang "från sitt håll", så nu ser vi varandra bara när vi själva vill. Det är sällan jag ser vassmattor i handeln, men större handelsträdgårdar har dem ibland, eller kan iallafall ta in dem om man ber dem. Annars kan du kontakta Weibulls och hitta en återförsäljare, de har dem i sortimentet!

Lycka till!
GrönAnna
Fenja
Mi70 som brukar vara här på forumet har väl gjort något bastmattearrangemang, kolla hennes fotoalbum och trådar hon medverkat i så kanske du kan hitta info om var hon köpt dem. (Hoppas jag minns rätt nu *korsar fingrarna*)
Mvh
Fenja
thomaswahlqvist
Hittar imget unsure.gif
GrönAnna
På Weibulls hemsida, titta under produkter/sök produkter/visa produktmeny/övriga tillbehör. Där finns vass matta 180x200 cm.

Artikel: 660305

Bild
Benämning VASSMATTA 180X200 CM
Beskrivning Har många olika användningsområden bl.a. som vind- eller solskydd.
Även omtyckt för olika dekorationer m.m.

Weibulls
Caprice
Fanns iaf förut hos IKEA...
Värt att kolla, de lär ju vara billigast...

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon