Kan jag få hjälp med namn på tre begonior jag har? Begonior Är den första en Begonia albo picta var Rosea?
Orchid
06-10-2004, 22:26
Jag har också en sån där bladbegonia med prickiga blad.. det e allt jag vet om den Men, jag undrar hur man ska sköta den? Jag har nog inte skött min som den ska, men den lever ändå. Står inte så ljust, o torkar ut mellan vattningarna gör den också..
Fenja
06-10-2004, 23:34
Fläckbladig änglavingsbegonia är det namn jag känner dem under. Jag har haft en stor variant som blir närmare två meter om man släpper i väg den och en liten ampelvariant. Båda blommade med rosa/röda blommor, men jag har för mig att det finns vitblommiga också. Mvh Fenja
Yin o Yang
07-10-2004, 06:49
CITAT (Sulawesii @ 06-10-2004, 17:42)
Kan jag få hjälp med namn på tre begonior jag har? Begonior Är den första en Begonia albo picta var Rosea?
Vet inte vad Dina begonior heter, men måste bara få ge Dig hur mycket beröm som helst för bilderna i albumet Ute i det gröna med alla närbilder på blommor .
sophie
07-10-2004, 20:27
hejsan Förslag på namn på dina begonior nr 1 albo picta var rosea nr 2 snow caped nr 3 medora Vill ge tips på en sida man kan kolla bilder på begonior http://absastro.tripod.com/halpha/hybrid_s.htm helt hundra på namnen är jag inte,nr 2 är jag mest osäker på.. Annars om man vill kan man gå med på yahoo begonia lista,, mvh as
Sulawesii
08-10-2004, 10:38
Tack så mycket för berömmet, Yin o Yang ! Det var snällt skrivet!
Och tack sophie och Fenja för namnförslagen. Ska kolla upp dom på nätet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.