Orchid
Jag skulle byta lösenord till mitt hotmail konto. Så, jag anger det gammla, skriver in ett nytt. Sen när jag ska logga in funkar det inte. Nähä, ingen större fara skedd tänker jag.. det e bara att skapa ett nytt med hjälp av den hemliga frågan. Och, svaret på den hemliga frågan.. tror ni jag minns den? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Det gör jag inte...
Vad ska jag göra nu då!! sad.gif sad.gif sad.gif
Orchid
Nu är jag glad igen, efter 100 gissningar kom jag fram till vad det var. biggrin.gif
Kattgräs
Att hitta det man letar efter

Skriv lösenordet på en lapp och lägg i en låda.
Lägg ett foto på favoritkatten/-blomman/-släktingen under lappen och några papper lite slarvigt över lappen.
Glöm bort i vilken låda lappen ligger.
Kom ihåg lösenordet ända tills den dagen det behövs.
När lösenordet behövs, kom då ihåg att det står på en lapp som ligger i en låda någonstans.
Leta som en galning efter lappen i alla lådor utom den rätta.
Ge upp letandet efter en halvtimme-trekvart sådär.
Tänk på ett speciellt foto på favoritkatten/-blomman/-släktingen.
Leta efter det där fotot på favoritkatten/-blomman/-släktingen i stället, i den lådan som inte redan är genomletad.
Den lapp du letat efter förut ligger ovanpå fotot.
Nu gäller bara att komma ihåg varför den där lappen skrevs och vad den betyder. blink.gif
lotta_
CITAT (Kattgräs @ 06-10-2004, 19:58)
Att hitta det man letar efter

Perfekt beskrivet. Känner mig som en virrhöna ibland. wub.gif
Gossen Ruda
Man skall komma ihåg lösenord och pin-koder till förbannelse nuförtiden. På jobbet måste jag logga in mig med användarnamn och lösenord. Givetvis måste lösenordet bytas med någon månads mellanrum. Det skall innehålla minst 2 stora bokstäver och 2 siffror och dom får inte likna varandra, får inte användas igen på några år och får inte vara lätta, namn t.ex.

Min lösning: EEttaa11, TTvvåå22, TTrree33 osv. Ett annat sätt är att ta namn som inte många fattar är namn: papilio, plusia, atalanta, cardui, vanessa osv. Inte många som kan latinska namn på fjärilar. laugh.gif
Bettson
Helle Döttane då!

Tänk att flera än jag har problem med det här. Jag valde lösenord jag skulle komma ihåg men sedan dyker det upp många lösenord man inte själv får bestämma.

och mängder.............

Jag antecknar numera allt för hand. Nästan det enda jag skriver för hand förutom födelsedagskort. Listan förvaras i bankfack. Törs inte tänka på vad som skulle ske om den kom i orätta händer.

Datorn är alltså en mycket olämplig plats ur säkerhetssynpunkt föar sådan lista. Ju längre jag håller på med datorer desto större säkerhetsnoja får jag. tongue.gif
KURT
CITAT (Gossen Ruda @ 06-10-2004, 22:02)
Ett annat sätt är att ta namn som inte många fattar är namn: papilio, plusia, atalanta, cardui, vanessa osv. Inte många som kan latinska namn på fjärilar. laugh.gif

Samma problem har man numera när man skall namnge nya produkter. Det måste vara ett "ledigt" namn, och det måste fungera i hela världen utan att vara ett olämpligt i något språk (inklusive slang). Därför har man börjat använda sig av ord från ovanliga indianspråk och andra små språk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon