Full version: Kattslagsmål
renate
När jag var i trädgården och skulle tar några höstbilder, dök Murvel och Fritz upp i rabatten.Det blev full slagsmål.jag tror det var mer lek än alvar,jag lyckades tar några bilder.

Fenja
Vilka vackra bilder! Det där ser väl mera ut som lek än allvar tycker jag. Blir nyfiken på den tjusiga rödbladiga växten i bildens förgrund, vad är det? Murvel är så lik min grå katt!! wub.gif
Mvh
Fenja
Orchid
Murvel, vilket gulligt namn smile.gif Murvel är murvlig tongue.gif
Mikaela
Åh fina katter!
Så där höll mina katter (två bröder) på med jämna mellanrum, slutade oftast med att Boris hoppade på Sergei och bet han i nacken, sen låg dom och slickade på varandra, urcharmiga wub.gif

Dom är hos en ny matte nu , det hade blivit för påfrestande för dom att flytta med till Ungern.
Fast vi är inte utan katter för det, det har bosatt sig 7 st numera tama vildkatter på tomten biggrin.gif

Hälsningar från Mikaela
renate
CITAT (Fenja @ 07-10-2004, 12:32)
Vilka vackra bilder! Det där ser väl mera ut som lek än allvar tycker jag. Blir nyfiken på den tjusiga rödbladiga växten i bildens förgrund, vad är det? Murvel är så lik min grå katt!! wub.gif
Mvh
Fenja

Hej Fenja!
Det var mera lek mellan katterna.
Växten du fråger efter är en Pärlrönn som jag har sådd själv.
Fenja
Tack! En sådan måste jag skaffa, den är jättefin! wub.gif Tar det lång tid att dra den från frö?
Mvh
Fenja
amaira
Fina bilder på söta katter!! wub.gif
renate
CITAT (Fenja @ 07-10-2004, 13:41)
Tack! En sådan måste jag skaffa, den är jättefin! wub.gif Tar det lång tid att dra den från frö?
Mvh
Fenja

Nej, det tar inte så lång tid för Pärlrönn att gro.Jag har nya frö,som jag tog (hittade) i en plantskola,jag ska så de nu och så får de står i växthuset över vintern.Nästan alla grodde när jag sådde sist,fick många plantor.De var ett bra bytesobjekt,den sista plantan bytte jag nu i höst mot en Ros.
*Felix matte*
Fina bilder renate wub.gif
Murvels vänstersving ser nästa ut som dotterns katt Myran som hann skrämma slag på Felix i förrgår laugh.gif
Herregud vilket skriiiiiiiik Felix gav ifrån sig... Myran jagade honom och han skrek så det tog ont i öronen.. Nåja... han klarade sig undan med blotta förskräckelsen biggrin.gif wub.gif (lite fjantigt feg är han nog:wub: )
Förr var de bästa kompisar... kanske har flytten fått Myran att "spela tuff" unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon