Full version: Vilken växt!
Ewa L
Många tacksamma perenner har jag, men en sådan långblommare!! wub.gif

Vilken? Jo, Blågull, (Jakobs stege) Polymonium caeruleum.
Ciczi
Jag har en ettårig trevlig tagetes "Tiger eyes" som blomma från april tills ja gott och väl ett par veckor till om inte frosten tar dem.

Ciczi
Viveka
Corydalis lutea är en annan sån där trevlig evighetsblommare.

Verkar dessutom kunna överleva precis var som helst. Ju mindre jord dess bättre.
yla
grannen o jag satte penseer utanför porten i våras o dom blommar ännu
helt underbara blommor o villiga att med lite skötsel ge mycke tebax
rolleyes.gif
Betty
Blågull, (Jakobs stege) Polymonium caeruleum blommar fortfarande här med. Älskar verkligen doften! wub.gif Den verkar tåla några minusgrader.
Min Rosa pimpinellifolia 'Stanwell Perpetual' blommar fortfarande, dock bara med en blomma och storblommande klematisarna Valge Daam, Multi Blue och Marmori blommar också ännu. smile.gif
netaave
Jag har oxå penséer jag planterade till påsk som är otroligt fina fortfarande.
Fenja
Mitt gula blågull, Polemonium pauciflorum, Doftgull har blommat hela säsongen, men inte de blå och vita...
Mvh
Fenja
Ewa L
CITAT (Fenja @ 07-10-2004, 23:58)
Mitt gula blågull, Polemonium pauciflorum, Doftgull har blommat hela säsongen, men inte de blå och vita...

Gula? Drägel!
Har jag inte ens hört talas om. Den vita "står jag på kö" för, men gul? blink.gif wub.gif blink.gif
(Ser du hur jag flirtar med dig?)
Viveka
[QUOTE]Mitt gula blågull, Polemonium pauciflorum, Doftgull har blommat hela säsongen...[QUOTE]

Borde väl heta 'gullgull' istället då...

(Nä, fy! Den var dålig!)
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Ewa L @ 08-10-2004, 07:01)
CITAT (Fenja @ 07-10-2004, 23:58)

Gula? Drägel!
Har jag inte ens hört talas om. Den vita "står jag på kö" för, men gul? blink.gif wub.gif blink.gif
(Ser du hur jag flirtar med dig?)

Jag har nog plantor över från årets frösådd ifall du vill, maila mig din adress isåfall. /Helen
ingmet
Finns det någon som har en bild på detta blågull?
Sylvia
CITAT (ingmet @ 08-10-2004, 09:07)
Finns det någon som har en bild på detta blågull?

Här, t.ex:
Polemonium
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon