fiffigafrun
Nu har jag lagt ut mina skisser på vår blivande trädgård på AoT fotoalbum. Vi hann göra lite i somras t ex grovplanera o gräva rosa rabatten o köksträdgårdsrutorna m m.

Det är sååå kul att planera o drömma och låtsas vara sin egen trädgårdsarkitekt! tongue.gif Sen är det ju så otroligt mkt lättare att flytta på växter o rabatter på skissen i datorn jämfört m i verkligheten! Man slipper ju gräva i hård lera o sten till exempel...
Heidi zon 3 - enköping
Vilka fina skisser ni har gjort. Vilket program använde ni?.
Vi har köpt ett hus med rabatter som det inte växer plator i utan endast buskar samt nyponrosor. Går nu i valet och kvalet om jag skall göra skisser eller endast plantera lite efter vad jag känner efter.

Hälsningar
Heidi rolleyes.gif
Ewa L
Är också intresserad av programmet.
Har gjort 1/8-del av min tomt i CorelDraw och det blir så fruktansvärt tungt så varken jag eller min dator orkar flytta på en enda buske till. unsure.gif
fiffigafrun
Adobe Illustrator (liknande Corel Draw) heter programmet. Blir ju bara 2 dimensionellt i o f sig men det är rätt ok. Lite pillrigt kanske...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon