Full version: Adresstips?
Lin
Hej!

Är det någon här som kan tipsa mig om adresser till bra lök- och frökataloger att beställa ur inför våren?
Då skulle jag bli glad!

/Lin
Fenja
Rara Växter
Impecta

Men kolla också på Odlas förstasida så har du massor av frimor där!!
Mvh
Fenja
Lin
Jag har nämligen precis flyttat till hus (äntligen) och har aldrig haft anledning att beställa hem frökataloger förr, därför tänkte jag att ni kanske har erfarenhet av vilka som är bra och billiga och värda att skicka efter...

/Lin
Fenja
Här är länken till Odlas förstasida: Fröfirmor så kan du jämföra priser själv! Jag brukar beställa fröer från de två jag nämnde tidigare.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Tyvärr fattas några mycket bra firmor där
nämligen
Jelitto
Urbra katalog med såråd för de flesta perenner -lite uppslagsbok -och GRATIS -beställs via nätet -nya katalogen kommer jan 05 men den gamla kan man beställa hem o kika i fram till dess
Samt
Gardens North Canada
Fina ovanliga sorter
Lök

Lycka tillEurobulb -nätkatalog och vanlig -bra priser
Fenja
Titta också under radannonser på Odlas förstasida, där finns ganska många erbjudanden om fröer nu. Vanliga sorter av ettåriga sommarblommor och grönsaker är antagligen billigast att köpa på ett stort varuhus. Här brukar Ekohallen sälja tio påsar får 19.95 och det är ett bra pris.
Mvh
Fenja
netaave
Rångedala.se
Därifrån kommer hela min trädgård, typ.
Inte bara fröer utan även lök, perenner och en och annan buske. Otroligt bra kvalité har det varit på växterna och de skickar när det är dags att plantera i den zon man bor, jättebra.

Fröer och sticklingar kan även beställas av rockdala.nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon