Full version: Bläääh
netaave
Jag ids ingenting i trädgården längre, borde gjort en massa
Har inte ens planterat jordgubbsbarnen, och nu lär det vara kört.

Gaisten har liksom gått ur mig, har en massa växter i krukor som är hur fina som helst, bl.a. så blommar mina ampelluktärtor för 3:e gången. Tagetesen är så otroligt fina, de har ju klart gillat regnet. Så talas det om frost, och jag KAN INTE ta in allting har ingen plats och en gubbe som gnäller om "blomdjävlar" så fort han måste hjälpa mig bära.

Trodde altanen skulle varit helt klar den här tiden men det har regnat så mycket så det har inte gått, får vara glad åt golvet iaf.

Guuu vad jag känner mig gnällig sad.gif
Fenja
Fiberduk?
Mvh
Fenja
netaave
Men hjälper det när krukorna står på marken? Och förr eller senare.....
Fenja
Det hjälper riktigt bra även på markplacerade krukor, så kan du njuta av dem ett tag till!
Mvh
Fenja
zaaritha
Jag känner som du gör!
Urnorna ute på terassen börjar se "ledsamma" ut! Tagetes, lejongap,
zinnior, krasse, ja---allt; utom fuxior o pelargonier --ser tråkigt ut!!
Fenja
MEN... det där håller inte... Man tänker: Jag skiter i allt för snart fryser det ihjäl, vissnar eller ser för djävligt ut av regnet... Sedan tänker man: ÄR det sant?! Och jo, i princip är det ju en naturlig följd av årstiden... Men luktärten som både blommar och DOFTAR ljuvligt, den tokiga äggskalspelargonen som prunkar med prickar och streck, fuchsian med sin STORA, vida, kjol bara STRÅLAR...: ÄR det verkligen sant (att allt är skit)?!!! Och de tokiga vårlökarna som är idiotiska nog att titta upp?!! Frosten i aklejans och krolliljans fröställningar... ÄR det sant (att allt är skit) och hur skulle det påverka mig OM jag såg på det HÄR annorlunda? (Jag skulle kanske tycka att solstrålen på sista Hansarosen var ljuvlig, kanske känna doften av luktärten... smaken av årets sista smultron?) OM jag tänkte positivare... VAD skulle jag tänka då? (Åhhh, se solen som glittrar i frosten på det röda prydnadsgräset, frosten som förstelnat årets sista stockros, som glittrar som rubiner i malörten!) Skulle jag må bättre eller annorlunda OM jag såg positivare på tillvaron? Skulle det göra mig till en annan person? Skulle jag ha lättare att 'tycka om', skulle jag vara lättare att 'tycka om'????????????????????????????................................................................................
................................................................................
...............................................................
Mvh
Fenja
fjodor
CITAT (netaave @ 07-10-2004, 23:40)
Så talas det om frost, och jag KAN INTE ta in allting har ingen plats och en gubbe som gnäller om "blomdjävlar" så fort han måste hjälpa mig bära.

Trodde altanen skulle varit helt klar den här tiden men det har regnat så mycket så det har inte gått, får vara glad åt golvet iaf.

Guuu vad jag känner mig gnällig sad.gif

Hallå!!!

din gubbe har ju rätt: "Blomdjävlar"

Vad är en altan?? INTE ballkong eller glasveranda!!

så vad är det du saknar???
Fenja
laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon