Tommy
Med tanke på hur många fler inlägg man behöver skumma igenom när man startar upp datorn på morgonen så atar jag att det är ett tecken på att våren är på väg smile.gif

Äntligen!! Då kan man tvätta bilen och den håller sig ren längre smile.gif
Annelie
Jo, nu går det mot vår och det är så skönt! Efter att ha varit med här på odla i lite mer än ett år så ser man ett visst mönster upprepa sig när man tittar på inläggen. Vid denna tiden på året handlar det mycket om planering, växttips och förslag efterfrågas och i det stora hela märker man att alla bara går och väntar på att få stoppa händerna i myllan.

Sedan när vi närmare oss sommaren så kommer inläggen säkert att handla om olika problem man stött på i trädgården och frågor om mördarsniglar, mjöldagg, kräfta, liljebaggar och andra odågor gör entré...och så brukar det dyka upp frågor om ogräs...och till följd av det en och annan diskussion om Round Ups vara eller icke vara rolleyes.gif

Mitt i sommaren blir det ganska lugnt. Den stora frågan förra sommaren var nog om man skulle vattna eller inte... och hur mycket och hur ofta...Vi kan väl hoppas att det är ett "problem" som dyker upp denna sommaren med! smile.gif

När sensommaren och hösten närmar sig är det skördetid! Jag ser fram emot många smaskiga recept här på det nya forumet. Vi har ju fått en hel kategori bara för det ändamålet!

Det är också nu man kommer på att man inte hunnit med att göra ens hälften av allt det man planerat att man skulle hinna med....och även som någon klok man sa upptäcker man att "Det blev inte som man hade tänkt sig" tongue.gif Men NÄSTA vår/sommar ska jag...osv osv

Inläggen på Odla följer årstiden, helt klart. Själv föredrar jag den tiden som är just nu. Att planera, fundera, titta, söka, fråga och få kloka, roliga och bra tips som svar - det är roligt det! smile.gif

Och Tommy - jag ser också fram emot en renare bil...min ser just nu ut som en rullande dammråtta men vita saltstänk...Jag tycker det är roligt att tvätta bilen och doften av sommarvarm asfalt + vatten från trädgårdslangen när man tvättar bilen är härlig! smile.gif
Tommy
Synd bara att det är svårt att foga samman en hyfsad miljövänlig inställning och ett stort intresse at hålla bilen extremren. sad.gif
yla
min bil blev tvättad härom veckan o va ren i ja de va inte alls lång stund
jag längtar efter en sån där dag när jag e på torpet o det kvillrar o solen värmer o jag får LUST att röja i bilen o sopa o skaka o lägga ur snöskyffell isskrapa o diverse vinterattiraljer
o putsa inredningen o vaska av bilen så att man när man åker känner det nästan som om den går fortare bara av att man fått bort allt skräp

sen när det är gjort så får man lust att åka en sväng å då blir det plantschoppen o då fyller man bilen med diverse torv jord o plantor o halm

vips så är den inte så där skinande längre eftersom saker smular av sej

men ohhh va våren känns nu i dagarna uuuuunnnnnddddeeerrrrbart

smile.gif smile.gif smile.gif kollade under min björk om det kommit upp några snödropar rolleyes.gif

det hade de inte ännnu wub.gif

men ormhasseln o hade småsmå korvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon