tinamia
Efter många år äntligen blommar min Elefanttunga, jättekul blomman ser ut som en vitgul målarboste.
Lady Hamilton
Kan vi få se en bild kanske.............. rolleyes.gif
/ Hammis
Ina
Grattis! smile.gif
astrid.m.s
Den kallas även för målarborste. Har den börjat blomma så kommer den förmodligen blomma även i fortsättningen 1-2 ggr/år. Efter blommingen får den bär som är orange. Trevlig växt!
norpydorp
Hej!

Hur länge tar det egentligen innan den blommar?
Fick min som litet skott 2002. Den verkar trivas i mitt norrfönster (har mest sånna..norrfönster alltså) och har växt duktigt.
Mvh Norpis
astrid.m.s
Det vill vi veta!! De jag fick var stora/äldre exemplar så de blommade fort!
Kanske någon som haft någon från begynnelsen kan svara på den frågan! smile.gif
ÅsaF
Jag brukar kalla den rakborste. Har tre stycken i mina söder fönster och det lustiga var att alla tre började blomma samma vecka. Så numera kollar jag alltid på alla tre växterna om det har börjat komma upp en knopp på den ena för då dröjer det inte länge förrän det kommer på de andra också. Ett mycket lustigt fenomen. Sen brukar de blomma väldigt länge och det gör ju inte saken sämre. Roliga och lättskötta växter är det. Bara att gratulera att du fått en som blommar smile.gif
renate
Jag fick en liten planta förra året,den har växt bra i söderfönstret.Sommaren tillbringade den i uterummet som nästan alla mina krukväxter.Någon blomning kan jag väl inte räknar med.
Orchid
Nu har jag länge undrat hur en elefanttunga ser ut?????
*Nyfiken* rolleyes.gif
Annelie
Gjorde en sökning på Google och fick fram följande bilder

Rolig liten växt! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon