Full version: Artbestämning
jonas_w

Fick denna växten... nu undrar jag vad det är för någon? Vet inte alls om den är vanlig/ovanlig men jag gissar att den är lite svårare än Crassula ovata som jag frågade om sist smile.gif

mvh Jonas
CarMa
Jag skulle tippa på en begonia, typ änglavinge.
Har en som ser ut sådär och blommar med rosa blommor.
Kajsa
Jo visst Begonia corallina, Fläckbegonia den växer som en tok, den står på golvet i mitt vardagsrum och den kan bli 2 m hög, växer upp med kraftiga skott, man får börja om då och då med nya plantor. Min blommar nu, men det gör den ofta.
wolkenkrabber
jag har alltid unbdrat vad dessa begnoir hette, fick et skott engång men det to sig inte, det var några år sedan...
jonas_w
CITAT (Kajsa @ 10-10-2004, 20:57)
Jo visst Begonia corallina, Fläckbegonia den växer som en tok, den står på golvet i mitt vardagsrum och den kan bli 2 m hög, växer upp med kraftiga skott, man får börja om då och då med nya plantor. Min blommar nu, men det gör den ofta.

Tack för svaren smile.gif

2 meter hög säger du.. då använder du pinnar och stödjer upp den med?

mvh Jonas
Kajsa
Ja, krafig bambupinne som jag har i trädgården, har den i en stor kruka på golvet, följer man bara med och planterar om den växer den för fullt. En snygg växt, och tröttnar man på storleken är det ju bara börja om.
Majsan84
Begonior för mig är en klassisk krukväxt man har på köksbordet... Att det släktet är så brett. Men den var speciell, eftersom det ser ut att vara två olika sorters blad. Nästan en blandning mellan Hosta och Gullranka... hmm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon