Helen B
Jag har rengjort växthuset ordentligt i helgen. Fy vad mycket snigelbajs och småsniglar det var överallt. sad.gif De har njutit av mina chiliblad sista veckorna.
Nu ska jag vinterbona växthuset och se om mina växter överlever. Bubbelplasten kom i fredags och jag ska ta till mig alla goda råd jag fick tidigare här. smile.gif
Leo
Tjaba
Kanske dax att köpa lite snigelgift eller ölfälla?
Sniglar vill man ju inte ha i växthuset.
Om du ska vinterförvara din växter(krukor) sätt dem på en bit frigolit eller liknande så de inte står direkt på golvet/ marken.
Leo
Helen B
Krukorna står innbäddade i kartonger, som står på frigolit. Bubbelplasten är uppsatt i en del av växthuset. Natten efter var det -3 grader.
Jag hann!! smile.gif
Jag har funderat på det där med ölfälla, men lockar man inte in sniglarna i växthuset då? Jag testade det i rabatten i somras och resultatet var många drunknade sniglar. Ganska äckligt att ta hand om....
gammelnalle
ett snigelstängsel kanske???
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...1790c6025feaa24

sleep.gif sleep.gif sleep.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon