Caprice
Ville bara meddela om någon vill köpa en ny, billig kompostkvarn... Kolla in Lidl, de säljer en som tar 4cm grenar för 990:-... Bra pris!

Kommer såklart wacko.gif inte ihåg vare sig märke eller watt, men den duger säkert..

Caprice
uno
Ofta står pris i relation till kvalitet. Vist kan en något billigare vara vara lika bra eller bättre än den dyrare. 1000 spänn är ju ett lågt pris. Hoppas att den fungerar tillfredsställande. I annat fall blir det ett dyrköp.
*Laika*
Det brukar annars vara garanti på såna varor, även på lidl. Ett eller två år, det varierar. Vad är ett normalpris annars då?
Mvh. Laika
andersen
Hmm handla på LIDL vem gör det i dag?ingen hoppas jag.
MRLINDELL
Jag har inga betänkligheter vid handel på varken Netto eller Lidl, bara bra att de finns och ser till att priserna sjunker istf stiger i Sverige när de är 20-25% lägre i Europa än hemma.

Det finns prover gjorda med kompostkvarnar på både Råd & Rön och Vi Villa m fl. ofta handlar det mera om buller och hanterbarhet. Skall man mala mycket bör man köpa en stor tyst dyr sak, men skall man köra lite kan man ha vad som helst. Ofta finns det med bullernivåer som kan vara intressanta.

Tänk bara på att en ökning med 10 dB(A) upplevs som en fördubbling av ljudet. Har maskin X 60 dB(A) och maskin Y 70 dB(A) så bullrar maskin Y dubbelt så mycket som maskin X.
Caprice
Visst står pris i förhållande till kvalitet oftast, men inte alltid...!

Kommer ihåg min första dammsugare, den köpte jag på OBS för ... 198:- tror jag det var... Tjugo år sedan... Ett märke jag aldrig hört talas om, inte nu heller.... Fungerade felfritt i femton år tills jag ledsnade på den och så köpte vi en ny iom flytt...

Så visst kan man göra fynd ibland uddavaror! Tycker mer man ska titta till garanti samt watt...

Caprice
uno
Förutom garanti och watt, när det gäller damsugare bör man även beakta sugförmåga.
Beträffande Mr Lindell inlägg om matpriser så kan man få ner måltidspriserna genom att köpa vinet i Tyskland, övriga råvaror i Sverige. Vill man äta riktigt billigt så tar man en mindre mängd mat och sköljer ner den med större mängd vin. Hokus pokus.
Vidare har Mr Lindell rätt i att om flistuggen skall användas mycket då bör man nog köpa en tugg som man är riktigt nöjd med. I bland är det möjligt
att några närboende eller släktingar köper maskinen ihop. Själv är jag riktigt nöjd med min tysta valstugg. Furutom eget tugg sköter jag även barnens tuggbehov. Tyst snabb och effektiv.
Kakaduan
CITAT (andersen @ 11-10-2004, 15:59)
Hmm handla på LIDL vem gör det i dag?ingen hoppas jag.

Beggars can't be choosers!

Kakaduan
Gunvor Nilsson
CITAT (Kakaduan @ 12-10-2004, 10:13)
Beggars can't be choosers!

= sant!

/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon