MRLINDELL
11-10-2004, 13:34
Hade tid att plocka in resten av frukterna i trädgården. Känns som sista gången även om det finns några tomater kvar och resten av Physalisen, men det handlar om dagar nu innan det är dags att ta in allt.
Några av bifftomaterna är riktigt stora men hinner inte mogna. Det kommer att kännas HEMSKT att behöva köpa tomater om några veckor. Sommaren har gett relativt lite men goda tomater, men det räckte och blev över för oss i alla fall.
Yin o Yang
11-10-2004, 13:51
Åh så läckert, även om det känns vemodigt
*Laika*
11-10-2004, 14:43
Läckert! Nu fick jag nåt att tänka på till nästa år, inte hade jag fotat min skörd inte. Men jag borde ha gjort det, det vart över förväntan, men, men. Det är bara en liten grej jag undrar över, kottarna?? vad ska du göra med dom, du skördar väl inte kottar heller, dom är väl inte ätbara? Eller??
Mvh. Laika
MRLINDELL
11-10-2004, 15:31
Kottarna tillhör några andra korpar här i familjen som släpar hem allt från pinnar till småstenar.
CITAT (MRLINDELL @ 11-10-2004, 16:31)
Kottarna tillhör några andra korpar här i familjen som släpar hem allt från pinnar till småstenar.
måste vara dom däringa små som kallas barn
läcker bild och fin skörd
Vilken vacker bild! Härligt att kunna odla så många sorter. Antar att du odlar i växthus.
MRLINDELL
11-10-2004, 18:05
Jag har ett litet växthus för stora bifftomater, men allt annat är på friland. Chili, Aburgin, Melon, Pumpa, Paprika, Physalis, Vitlök, Druvor, vanliga tomater mm är odlade på friland.
Jag måste försöka skapa ett mikroklimat på min tomt så att jag kan odla som dej. Har ganska mycket planterat på ena sidan av tomten men inte så mycket på den andra pga trevliga grannar som jag inte vill stänga ute. Ska fundera under vintern och försöka hitta en bra lösning.