Maria i Helsingborg
Så slokade pumpan, dahlian och squash imorse.......fram med spaden!

Ja, några pioner blir det inte nästa år - detta trots att jag har 7 st. Nyinköp och flyttning av de gamla har satt P för det. Snyft.

Landet är härmed redo för pallkragar x flera! smile.gif

Fuchsi......fuxi.....fushci....äh, ni vet vilka jag menar har åkt in, heliotropen (ska försöka övervintra), dahlia, fikon, gladiolus, pelargonerna, lagern och rosmarinen har fram tills nu kommit in i värmen (förråd och tvättstuga) med det ljus eller brist på som det sägs passa dem MEN.......... lavendeln jag har i kruka! Och cayennpepparn (som står i köksfönstretnu)?

Vad gör jag med dem, gott folk? huh.gif
Yin o Yang
Skulle också behöva ägna mig åt höstbruk, men i helgen var vi i Danmark och nu har nattfrosten tagit ett ordentligt grepp om trädgården, -5 i morse mad.gif . Enligt SMHI ska det fortsätta så! Undrar om jag kommer att kunna peta ner mina lökar till helgen wink.gif . Pallkragarna ska jag i alla fall frakta hem rolleyes.gif . Har 3 stycken på golvet i mitt kontor - gissa om folk som kommer in tittar med undrande ögon wink.gif blink.gif tongue.gif. Tänkte grunda i pallkragarna med mina komposter - någon som vet om det kan bli bra? Det översta är ju ganska grovt, medan det längst ner är mull.
amaira
CITAT
Vad gör jag med dem, gott folk?

Ingen aning rolleyes.gif , jag bara *ler* åt ditt inlägg i stort...

/amaira
Blomstertanten
Lavendeln kan du gräva ner i rabatten.

( Om du har plats vill säga rolleyes.gif )

Cayennpepparn kan säkert övervintra i fönstret, tror jag i alla fall. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon