Ja, det var bara det jag skulle säga...
andreas i uppsala
12-10-2004, 07:50
här med men med betydligt högre temperaturer än vad det skulle ha blivit, iallafall här hos mig.
Igår natt fick vi -0.9 istället för 2-3 minus och den senaste natten fick vi -0.2 istället för -3.
Vi hade -5,7 i Falun igår natt och i morse var det "bara" -2,5. Bara att dra på sig långkallingarna och traska till jobbet.
Annelie
12-10-2004, 08:23
Jaha.. nu tog frosten mina änglatrumpeter.. som stod i knopp
*suck*
kristerh
12-10-2004, 08:31
jag hade -3,2 när jag gick hemifrån 07.45 i morse... (södra Stockholm)
hoppas att de sommarblommor jag vill ha kvar ett tag till och som jag slängt fiberduk över har överlevt

men det är väl inte troligt med 3 minus.
krister
-3,7 i norra Stockholm vid 7.45... Allt var vitt...vackert vitt... och jag som står med en uppgrävd rabatt o perenner tillfälligt förvarade i vattenbunkar...suck..dagen blir lång att få allt åter i jorden.
kristerh
12-10-2004, 08:52
CITAT (ingmet @ 12-10-2004, 09:47)
-3,7 i norra Stockholm vid 7.45... Allt var vitt...vackert vitt... och jag som står med en uppgrävd rabatt o perenner tillfälligt förvarade i vattenbunkar...suck..dagen blir lång att få allt åter i jorden.
Det skall tydligen bli varmare senare i veckan

typiskt att frosten komme och slukar allt och sedan blir det varmare igen...
krister
Tack för den informationen, jag blev nästan lite uppgiven att jag gjort ngt dumt med att sätta igång rabattgrävningar så här sent. Men eftersom rabatten är (läs var) full med bla lökar så skulle den inte funka att gräva om i vår.. utan väntan skulle få bli ett år. Nu är iallfall alla lökar upp (många var det...hmm...) och ska delas och sorteras för att snart återvända ner i mörkret. Det roliga!.. med att ta upp dom var att pärlhyacinterna faktiskt skjutit 3-4 centimeters "skott".. Mao.. snart är det vår!!!... Om det roliga nu kvarstår så att de klarar omplantering får väl våren sia om.
Fialotta
12-10-2004, 09:16
Frost här i skärgården oxå, men nu skiner solen,
blir nog en fin dag i alla fall.
Värst på hösten är mörkret, speciellt härute i skogen, kolsvart vid 6 tiden redan
Jag säger oxå..." Snart är det vår igen " längtar redan
-4,5° här hos mig. Tredje dagen i rad,så allt har frusit men nu skiner solen.Det blir en vacker höstdag.
Trots täckning hade dahliorna och rosenskäran frusit inatt, så var det med det.. Däremot hade hängverbenan, malvorna och petuniorna klarat sig. Nu är det faktiskt 25 grader + i södersolen. Sköööööööönt med en fika i den friska luften.
kerstine
12-10-2004, 12:11
-1 grad var det i natt i västra sthlm. dubbla lager fiberduk verkar ha klarat salladen... men solrosorna slokar. fast det är väl härligt med såna här klara friska höstdagar! underbart att komma ut i skogen och känna att kanske kanske kan man känna snölukten allaredan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.